توقف فعالیت بزرگترین کشتیرانی جهان در ایران

۱۳ تیر ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۴۳۳۸ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت مائرسک، بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان فعالیت‌های خود را در سه بندر بزرگ ایران متوقف کرده است. چندی پیش اتحادیه اروپا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه شرکت ملی خطوط کشتیرانی ایران و شرکت‌ها و مقامات وابسته به آن اعمال کرد و به دنبال اعلام این تحریم‌ها، تعدادی از شرکت‌های کشتیرانی و کانتینری خارجی نیز خاتمه روابط خود را با جمهوری اسلامی اعلام کردند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که اقدام مائرسک می تواند بازار موارد غذایی در ایران را تحت تاثیر قرار دهد زیرا این شرکت از طریق کانتینر‌های خود بیشتر گندم و برنج به ایران صادر می‌کرده است. در بیانیه این شرکت آمده است: مائرسک به تمامی قوانین بین المللی و تحریم‌های اعلام شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا متعهد است.

همچنین این شرکت از تمامی قوانین تحریمی اعلام شده و قوانین تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا پیروی می‌کند. در نتیجه این شرکت پذیرش تجارت به مقصد ایران یا از ایران به مقاصد دیگر از طریق بنادر عسلویه، امام خمینی و بندر عباس را متوقف کرده است. به گزارش یورونیوز، فعالیت این شرکت از پنجشنبه گذشته در ایران متوقف شده است.

 

نظر شما :