ایران راه‌آهن عراق را احیا می‌کند

۱۳ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۴۳۲۸ سرخط اخبار
 مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اعلام کرد: در مذاکرات اولیه با مقامات کشور عراق، کار بازسازی و تعمیرات اساسی ناوگان ریلی این کشور توسط متخصصان شرکت واگن پارس اراک انجام می شود.

'حسین عاشوری' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقامات عراق ماه گذشته در قالب هیاتی از توانمندی های شرکت واگن پارس به عنوان بزرگترین واحد صنایع ریلی خاورمیانه با دانش فنی و تخصص دیدن کردند و قرار است ظرف چند روز آینده مراحل عقد قرارداد و نوع و بستر همکاری در بازسازی ناوگان ریلی این شرکت دنبال شود.

وی ادامه داد: گروه کارشناسی واگن پارس اراک آماده است که به محض دریافت قرارداد اولیه برای ارزیابی شرایط ناوگان ریلی عراق، تعیین شرح خدمات، قطعات یدکی مورد نیاز و نوع و نحوه تحویل گیری واگن های فرسوده و خسارت دیده و خطوط ریلی مشکل دار عراق اعزام شود و زمان و نحوه همکاری قرارداد را اعلام کند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک پیش بینی کرد: زمان نهایی شدن این قرارداد برای بازسازی و تعمیرات اساسی ناوگان ریلی مستهلک کشور عراق حدود دو ماه آینده باشد.

عاشوری بیان کرد: این شرکت آمادگی کامل دارد که تمامی انواع واگن های خسارت دیده باری و مسافری عراق را با انتقال به ایران ترمیم و بازسازی کرده و در کوتاهترین زمان اصلاحات لازم در ناوگان ریلی عراق را تکمیل کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون پنج سایت فعال احیا صنعت در تهران، اراک، مشهد، اهواز و کرج با واگن پارس همکاری دارند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار داشت: ظرفیت تولید سالانه واگن پارس یک هزار و 500 دستگاه واگن باری، 150 دستگاه واگن مسافری، یکصد دستگاه مترو، 40 دستگاه واگن خودکشش و 40 دستگاه لکوموتیو است.

عاشوری گفت: تاکنون پنج قرارداد صادراتی در شرکت واگن پارس اراک شامل ساخت و تحویل یکصد دستگاه واگن مسقف به کوبا، 160 دستگاه بوژی برای کشور چین، یکصد دستگاه واگن حمل کانتینر، 200 واگن مخزن دار و یکصد دستگاه واگن حمل سیمان برای کشور کوبا اجرا و تحویل شده است.

وی افزود: 250 دستگاه واگن باری و یک هزار دستگاه بوژی واگن های مسافری و باری و هشت دستگاه لکوموتیو اصلی پارسال در شرکت احیا صنعت وابسته به واگن پارس بازسازی و تعمیر اساسی شده است.

شرکت واگن پارس اراک از سال 1363 با سرمایه گذاری مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع و راه آهن جمهوری اسلامی تاسیس شده و دارای 120 هزار متر مربع فضای کارگاهی برای تولید محصولات ریلی و تعمیرات اساسی آن است.

نظر شما :