تقویت بخش خصوصی صنعت ایران برای حضور در بازارهای جهانی

۱۲ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۴۲۸۸ سرخط اخبار
 به گفته سرپرست وزارت صنعت - معدن و تجارت، ‌بخش خصوصی با سه بسته حمایتی تقویت می شود که یک سوم بنام حوزه تولید ارزی به صنعت و معدن اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا، 'مهدی غضنفری' که شنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی سخن می گفت، افزود: از مجموع 6 هزار واحد صنایع بزرگ و 400 هزار واحد صنایع کوچک با 6 میلیون جمعیت خانواری در بسته حمایت اول سه هزار و 900 تن به بانک ها معرفی شدند .

وی گفت: ارائه بسته های حمایتی دوم و سوم نیز آغاز شده که همه صنایع تحت پوشش قرار می گیرند.

غضنفری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 300هزار میلیارد ریال از اعتیارات بانک های تجاری استفاده شده است، افزود: پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی با تخصیص منابع ارزی با دو درصد بهره و استفاده از اعتبارات بانکها با کمتر از ده درصد اجرا می شود.

وی متذکر شد: یکی از اهداف اصلی ادغام وزارتخانه ها تامین اطمینان 'بخش خصوصی' برای سرمایه گذاری است، به طوری که با استراتژی منسجم تولیدات صنعتی با حضور در بازارهای جهانی به رقابت با دیگر کشورها خواهد پرداخت.

وی وظیفه صنعت ، معدن و تجارت را علاوه بر ارتقاء تولیدات صنعتی و معدنی، فعالیت در جهان و مزیت آن برای رقابت در بازارهای دنیا و حفظ حقوق مصرف کننده دانست.

غضنفری متذکر شد: مهمترین رکن استراتژی رضایت مصرف کننده در مرحله اول است، گفت:کشوری که می خواهد صادرات جهانی داشته باشد، ناگزیر به رعایت قوانین و قواعد بین المللی است، زیرا از این طریق است که بنگاه های بزرگ برای این امر مهم به تدریج در کشور شکل می گیرند.

سرپرست وزارت صنعت - معدن و تجارت، سهم تولید ناخالص ملی بخش صنعت را در شرایط فعلی 23 درصد ذکر کرد و افزود: ارزش سرمایه گذاری صنعتی بخش خصوصی درسال 89 از 320 میلیارد ریال به بیش از 620 میلیارد ریال افزایش داشته است.

وی ضمن گرامی داشت دهم تیرماه، به مناسبت روز صنعت، گفت: با اضافه شدن وظایف تجارت به وزارتخانه صنعت و معدن، تجارت در خدمت تولید قرار می گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به تشویق و حمایت بخش خصوصی مبنی بر اینکه رایزن های صنعتی و رایزن های تجاری قدیم با تعریف وظایف جدید در چندین کشور تشکیل شده، افزود: 'سازمان توسعه تجارت جهانی به یکی از مشاوران بخش خصوصی برای بازار هدف جهانی' تبدیل شد.

سرپرست وزارت صنعت - معدن و تجارت در پایان همچنین از راه اندازی معاونت جدید کسب و کار در آینده نزدیک خبر داد.


نظر شما :