استراوس کان آزاد شد

۱۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۴۲۶۰ سرخط اخبار
دومینیک استراوس کان بدون سپردن وثیقه در نیویورک، آزاد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، رییس سابق صندوق بین‌المللی پول که به آزار جنسی متهم شده است، به دادگاه ضمانت شخصی داد که هرگاه احضار شود، در دادگاه حاضر خواهد شد.

آزادی استراوس کان در حالی صورت گرفت که اظهارات شاکی در نزد دادستان با تردیدها و ابهام‌هایی روبرو شد. با این همه، قاضی دادگاه نیویورک گفت که پرونده هنوز مختومه نشده است و استراوس کان نمی‌تواند آمریکا را ترک کند.

این سیاستمدار فرانسوی 62 ساله از زمان سپردن وثیقه شش میلیون دلاری و آزادی در ماه مه، در آپارتمانی در نیویورک، تحت بازداشت خانگی بسر می برد و تحت مراقبت ماموران مسلح قرار داشت.

وی به هفت فقره اتهام شامل تلاش برای تجاوز، آزار جنسی و حبس غیرقانونی متهم شده و در صورت اثبات شدن این اتهامات، به حداکثر 25 سال زندان محکوم خواهد شد اما وی منکر این اتهامات شده است.

منابع خبری دیگر، از جمله رویترز و خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از اشخاصی که با پرونده آشنایی دارند از تردید پلیس در مورد اظهارات شاکی خبر داده‌اند. گفته می‌شود در جریان بازجویی‌ها مشخص شده که خدمتکار 32 ساله‌ هتل در مورد وضعیت اقامت خود نیز دروغ گفته است.

استراوس کان یکی از اعضای ارشد حزب سوسیالیست فرانسه است و انتظار می‌رفت از سوی این حزب به عنوان نامزد ریاست جمهوری وارد رقابت‌های انتخاباتی شود. با انتشار خبر رفع حبس خانگی استراوس کان، برخی از دوستان او در حزب سوسیالیست احتمال بازگشت او به رقابت‌های انتخاباتی در سال 2012 میلادی را منتفی نمی‌دانند.

نظر شما :