دادخواست اعدام "حسنی مبارک " ارائه شد

۱۰ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۴۲۴۱ سرخط اخبار
اولین دادخواست اعدام حسنی مبارک به‎اتهام خیانت بزرگ به کشور توسط وکیل جماعت‌های اسلامی و یک فعال حقوقی مصری تحویل دادستان مصر شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الدستور چاپ مصر، اولین دادخواست اعدام مبارک توسط "منتصر الزیات " وکیل جماعت‌های اسلامی و "حاتم داوود " فعال حقوقی مصری به دادستان مصر تحویل داده شد.

الزیات و داوود در دادخواست خود تاکید کرده‌اند، از آنجا که حسنی مبارک متهم به خیانت بزرگ به کشور و ارائه اطلاعات نظامی به طرف‌های بیگانه است، مستحق مجازات اعدام می‌باشد.

بر اساس ابلاغیه 8795 دادستانی مصر حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر در سال 2007 در یک گفت‎وگوی تلفنی با عماد ادیب، روزنامه‌نگار مصری به وی گفته بود که در جنگ 1973 وی در اتاق رهبری عملیات نیروهای مسلح مصر اقدام به عکس‎برداری از نقشه‌های اصلی جنگ و مواضع و نیروها و فرمان‌های داده شده نموده و ارائه آنها به دشمن کرده است.

الزیات و داوود بر اساس این اعترافات و با استناد به ماده 130 و 131 قانون احکام نظامی مصر که فرد مرتکب به چنین اقدامی را محکوم به اعدام می‌کند، از دادستانی مصر خواستار مجازات اعدام به اتهام خیانت به کشور شده‌اند.
 

نظر شما :