لغو سفر رهبر کره شمالی به روسیه

۰۹ تیر ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۹ کد : ۱۴۲۳۸ سرخط اخبار
سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه تصمیمی برای دیدار با رهبر کره شمالی در جریان دیدارش از شهر کوچک ولادیوستوک در شرق روسیه ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ناتالیا تیماکووا، سخنگوی کاخ کرملین گفت: در برنامه دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه برای سفر به ولادیوستوک دیدار با رهبر کره شمالی گنجانده نشده است.

چند روز پیش یک مقام محلی ولادیوستوک در 130 کیلومتری مرز کره شمالی گفت که تدارکاتی برای سفر کیم جونگ-ایل به این شهر در حال انجام است.

سخنگوی کرملین تصریح کرد:هرگز نگفتیم که وی (کیم جونگ-ایل) قرار است به روسیه بیاید.

یک منبع خبری در پلیس شهر ولادیوستوک گفت: به افسران پلیس اعلام شده است که سفر رهبر کره شمالی به این شهر لغو شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی گزارش داد که ظاهرا کره شمالی و روسیه طرح خود برای مذاکره رهبران دو کشور در شهر ولادیوستوک را لغو کرده‌اند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که مسکو و پیونگ‌ یانگ پیش از این، نشستی را میان دیمیتری مدودف و کیم جونگ-ایل در تاریخ 30 ژوئن و یا اول ژوئیه در شهر ولادیوستوک ترتیب داده بودند.

یک مقام بلند پایه کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: برداشت من این است که آنها طرح برگزاری نشست را لغو کرده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام اطلاعاتی در مسکو گفت که آنها به علت این که نتوانسته‌اند از اختلافات خود درباره دستور کار این نشست بکاهند آن را لغو کرده‌اند.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز گفت که پیونگ یانگ یکی از دلایل لغو سفر کیم جونگ-ایل را مناسب نبودن وضعیت سلامتی وی دانسته است.

دیمیتری مدودف قصد دارد به شهر ولادیوستوک سفر کند تا ریاست کنفرانسی به منظور تدارکات برای اجلاس کشورهای سازمان همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوسیه در سال 2012 را به دست گیرد. 

نظر شما :