وزارت اقتصاد یونان در آتش خشم معترضان سوخت

۰۹ تیر ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۶ کد : ۱۴۲۳۴ سرخط اخبار
تظاهرات‌کنندگان یونانی پس از رای مثبت پارلمان یونان به سیاست‌های جدید ریاضت اقتصادی، ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی این کشور را به آتش کشیده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از پرس تی وی، آتش‌نشانی آتن اعلام کرد، آتش‌سوزی از مقابل دفتر پستی واقع در طبقه همکف ساختمان این وزارت‎خانه آغاز شد.

بنا براعلام آتش‌نشانی آتن، ناآرامی‌ها مانع حضور آتش‌نشانان در محل آتش‌سوزی برای خاموش‌کردن و مهار آتش شد.

درگیری‌ها در یونان در پی تصویب اجرای سیاست‌های جدید ریاضت اقتصادی بالا گرفته است. این سیاست جدید به ارزش 28 میلیارد یورو، راه را برای کم‌کردن بودجه‌ها و افزایش مالیات باز می‌گذارد.

با تصویب این طرح، صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا بخش پنجم بسته کمک 110 میلیارد یورویی را به این کشور پرداخت می‌کنند.

نتایج نظرسنجی‌های مختلف در یونان حاکی از آن است که بیش از 70 درصد مردم این کشور با اجرای طرح‌های سیاست ریاضت اقتصادی مخالف هستند.

این اعتراضات در حالی گسترش یافته است که اتحادیه‌های کارگری و معترضان یونانی اعتصاب عمومی 48 ساعته دیگری را در اعتراض به سیاست‌های جدید ریاضت اقتصادی دولت مقروض، برگزار می‌کنند.

میزان بدهی‌های کشور یونان بیش از 300 میلیارد یورو برآورد شده است که این رقم بیش از 150 درصد بازده اقتصادی سالانه این کشور است.

بر اساس گزارش‎های موجود قرار است این طرح پنج‌شنبه (9 تیر) برای دومین بار به رای گذاشته ‌شود و در صورتی‎که رای مثبت بگیرد، اجرا خواهد شد.

از سوی دیگر هزاران تن از معترضان مخالف دولت روز چهارشنبه با برگزاری تظاهراتی در خارج ساختمان پارلمان این کشور در مرکز شهر آتن، به طرح تصویب سیاست‌های جدید ریاضت اقتصادی اعتراض کردند.  

نظر شما :