بازداشت شیخ رائد توسط مراجع امنیتی انگلیس

۰۸ تیر ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۴۲۲۰ سرخط اخبار
مراجع امنیتی انگلیس در آخرین ساعات سه‌شنبه شب رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 را که به لندن سفر کرده است، بازداشت کرده و مدعی شدند که وی خطری کلی علیه انگلیسی‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 روز سه‌شنبه بدون هرگونه ممانعتی از سوی دایره مهاجرت انگلیس وارد این کشور شده بود و این در حالی است که وزیر کشور انگلیس قبلا نام شیخ صلاح را در لیست افراد ممنوع الورود به این کشور قرار داده بود.

وی به دعوت اعضای چپ‌گرای حزب کار انگلیس و برای سخنرانی در جمع تعدادی از نمایندگان این حزب در پارلمان انگلیس وارد لندن شده بود اما برخی مقامات انگلیسی سعی در ممانعت از سخنرانی شیخ صلاح در جمع نمایندگان پارلمان این کشور را دارند و لندن معتقد است که این مساله می‌تواند انگلیس را در تنگنای شدید در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دهد.

در همین حال، برخی منابع آگاه در مقر هیات دولت انگلیس گزارش داده‌اند که وزیر کشور به شدت از عدم ممانعت مراجع مسئول و صدور مجوز برای ورود شیخ صلاح به لندن ناراحت و خشمگین است.

شیخ رائد صلاح به دلیل سخنرانی‌های تاثیرگذار خود علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از حقوق فلسطینیان همواره تحت تعقیب مراجع صهیونیستی بوده است و بارها به دست نظامیان صهیونیستی بازداشت و روانه زندان شده است.

جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 اقدام مراجع انگلیسی در بازداشت شیخ رائد صلاح را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش طی بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که از همان لحظه نخست دعوت از شیخ صلاح، لابی صهیونیستی که به شدت از این مساله ناراحت و خشمگین شده بود، از هیچ تلاشی برای ممانعت از انجام این سفر دریغ نکرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به لابی صهیونیستی و طرفداران آن اعلام می‌کنیم که همچنان طرفدار حق و ندای حقیقت‌گو به ویژه درباره مساله فلسطین خواهیم ماند و این بازداشت سیاسی تاسف‌بار مانع از این نخواهد شد که وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم چرا که این یک مسئولیت و امانتی بر عهده ماست.

رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 فلسطین به منظور مشارکت در برنامه‌های "روز فلسطین" که قرار است در تاریخ 2 ژوئیه به همت "باشگاه فلسطین" در انگلیس در لندن پایتخت این کشور برگزار شود، وارد لندن شده بود که پلیس این کشور در راستای اجرای خواسته‌های رژیم صهیونیستی اقدام به بازداشت وی کرد.


نظر شما :