سنی‌ها به شدت سرخورده‌اند

۰۸ تیر ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۸ کد : ۱۴۲۱۹ سرخط اخبار

اسامه النجیفی، رئیس مجلس نمایندگان عراق، در گفت وگو با تلویزیون الحره گفت که اهل سنت عراق احساس سرخوردگی شدید می‌کنند و هیچ‌گونه تعادل طایفه‌ای در عراق وجود ندارد.

او تأکید کرد که قبل از آن‌که این وضعیت سرخوردگی میان سنیان عراق به مرحله‌ی خطرناکی برسد و موضوع جدا شدن از حکومت مرکزی مطرح شود باید فکری برای آن کرد.

النجیفی هم‌چنین از دولت مرکزی برای تلاش در راستای متمرکز کردن قدرت انتقاد کرد و گفت که این خلاف قانون اساسی عراق است و باید به استان‌ها صلاحیت‌ها و اختیارات بیشتری داده شود.

او درباره‌ی دولت عراق تأکید که مجلس همه‌ی تلاش خود را برای موفقیت این دولت به کار می‌گیرد و می‌خواهد که دولت عادلانه و منصفانه برخورد کند.

رئیس مجلس عراق در پاسخ به پرسشی درباره‌ی خروج نیروهای امریکایی از عراق تأکید کرد که تصمیم‌گیری درباره‌ی امری به این اهمیت باید با توافق سیاسی و گفت‌وگوی همه‌ی جناح‌های سیاسی انجام گیرد که هنوز چنین چیزی اتفاق نیفتاده و عراق هنوز به تصمیم نهایی خود نرسیده است.

او درباره‌ی نظرش راجع به نقش ایران در عراق گفت که ایران نفوذ بسیاری در عراق دارد و باید در روابطش که اشکالات زیادی به آن وارد است تجدید نظر کند.

اسامه النجیفی، عضو فهرست العراقیه و رئیس مجلس نمایندگان عراق، در رأس هیئتی از نمایندگان مجلس عراق به ایالات متحده سفر کرده است.



نظر شما :