کیم جونگ ایل باز تهدید کرد

۰۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۹:۰۵ کد : ۱۴۲۱۷ سرخط اخبار
 ایسنا- کره شمالی امروز (چهارشنبه) کره جنوبی را تهدید به یک "جنگ تلافی‌جویانه مقدس" کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک سخنگوی دولت پیونگ‌یانگ واحدهای خط مقدم ارتش کره جنوبی را متهم کرد که پلاکاردهایی را به نمایش درآورده‌اند که در آن تهمت‌هایی را به ارتش، نظام و منزلت کره شمالی زده‌اند. وی گفت که این کار تنها ذره‌ای با اعلام جنگ صریح فاصله دارد. این سخنگوی ناشناس کره شمالی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری دولتی کره شمالی انتشار پیدا کرد، مدعی شد که به هرگونه تحریکات، با جنگ تلافی‌جویانه مقدس و بی‌رحمانه پاسخ داده می‌شود.

ماهیت شعارهای توهین‌آمیزی که کره شمالی از آن سخن می‌گوید، هنوز مشخص نشده است. از یک سال پیش، زمانی که کره جنوبی، کره شمالی را متهم به غرق کردن یک کشتی جنگی این کشور در ماه مارس 2010 و کشتن 46 ملوان آن کرد، تنش‌ها میان دو کره افزایش پیدا کرد. این در حالی است که کره شمالی و جنوبی در تدارک برای مذاکرات کم‌سابقه بر سر پروژه‌ی گردشگری مشترکی هستند که تاکنون به بن‌بست رسیده بود. همزمان با آخرین تهدیدهای کره شمالی،مقامات کره جنوبی و تاجران این کشوربه یک تفرجگاه کوهستانی مشترک بین دو کشور در کره شمالی سفر کردند تا مساله‌ی مالکیت دارایی‌های کره جنوبی در این مکان را مورد بحث قرار دهند.

تفرجگاه مونت کومگانگ در سال 1998 به عنوان نماد آشتی کره شمالی و کره جنوبی افتتاح شد. این مکان گردشگری به دولت کمونیست کره شمالی کمک کرد در عرض یک سال دهها میلیون دلار درآمد کسب کند اما پس از آن‌که یک سرباز کره شمالی در سال 2008 یک گردشگر کره جنوبی را که به اشتباه وارد منطقه‌ی نظامی ممنوعه شد کشت، کره جنوبی سفر به این مکان را به حال تعلیق درآورد. سال گذشته، کره شمالی چند مایملک کره جنوبی را ضبط و یا مهر و موم کرد تا به عدم از سرگیری تورهای گردشگری اعتراض کند.

در 17 ژوئن، پیونگ‌یانگ هشدار داد که دارایی‌های این منطقه را تصاحب خواهد کرد و از مقامات کره جنوبی خواست 30 ژوئن امسال به کومگانگ سفر کنند تا به بحث درباره‌ی فرآیند مالکیت بپردازند

نظر شما :