نگرانی روسیه از وخامت اوضاع در لیبی

۰۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۴۲۰۰ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه روسیه از این مسئله ابراز نگرانی کرد که حکم دستگیری قذافی از سوی دادگاه بین المللی لاهه ممکن است بر وخامت اوضاع در لیبی تاثیر منفی داشته باشد.
 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که حکم دستگیری "معمرقذافی " از سوی دادگاه بین المللی لاهه تاثیر منفی بر وخامت اوضاع در لیبی نداشته باشد.

لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکرات خود با وزیر امور خارجه مکزیک در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: در خصوص تاثیر رای دادگاه لاهه بر روند اوضاع کلی در لیبی فعلا نمی‌توانم نظر قطعی بدهم، ولی در عین حال مسکو امیدوار است که روند رسیدگی به این موضوع در دادگاه بین المللی جنبه حقوقی و روشن داشته باشد و تصمیمی سیاسی نباشد.

در عین حال "الکساندر لوکاشوویچ " سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد:‌ مقامات مسکو معتقدند که جستجو برای یافتن راه حل سیاسی-دیپلماتیک بحران کنونی در لیبی باید حتی بعد از حکم دستگیری قذافی نیز باید ادامه پیدا کند.

به گفته وی، مقامات روسی بر این عقیده‌اند که به همراه تحقیقات صورت گرفته در زمینه اوضاع لیبی بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل، لازم است تا تلاش برای یافتن راه حل دیپلماتیک-سیاسی برای بحران کنونی در لیبی همچنان ادامه پیدا کند تا به خونریزی‌ها و ادامه آسیب‌های وارده به مردم این کشور خاتمه داده شود.


نظر شما :