یادلین: ایران تنها تهدید علیه اسرائیل است

۰۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۷ کد : ۱۴۱۹۶ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: در حالی که مقامات نظامی ایران اعلام کرده‌اند که اسرائیل در محدوده برد موشک‌های ایرانی قرار دارد، مقام سابق جاسوسی اسرائیل جمهوری اسلامی را تنها تهدید موجود علیه کشورش توصیف کرد. آموس یادلین که پیشتر سمت ریاست سرویس جاسوسی نظامی اسرائیل را بر عهده داشته است در کنفرانسی در تل‌آویو مدعی شد که در سال 2011 و سال‌های آتی ایران تنها تهدید پیش روی اسرائیل است. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیرا موضع‌گیری در مورد ایران بین مقامات سابق اسرائیل باب شده است.

مئیر داگان رئیس سابق موساد نیز چندی پیش حمله به ایران را گزینه‌ای ابلهانه توصیف کرده بود و به این ترتیب شدت انتقاد‌ها علیه وی تا حدی بالا گرفت که دفتر نتانیاهو از او خواست پاسپورت دیپلماتیک خود را تحویل دهد.

به طوری کلی نتانیاهو و همفکرانش بر این عقیده‌اند که نباید در محافل عمومی اختلاف نظر در مورد سیاست ایران علنی شود. شماری از مقامات اسرائیلی در سال‌های اخیر همواره بر روی میز نگاهداشتن گزینه نظامی علیه ایران تاکید کرده‌اند. به گزارش اورشلیم پست، یادلین مدعی شده است در صورتی که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، شمار بیشتری از کشور‌های خاورمیانه به چرخه هسته‌ای و تلاش برای مجهز شدن به تسلیحات هسته‌ای وارد خواهند شد.

وی همچنین روند صلح فلسطین و اسرائیل را متاثر از احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای توصیف کرده است. گفتنی است یادلین در دوره 5 ساله ریاست خود بر این سازمان همواره مواضع تندی را علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرده است. وی در آخرین سخنرانی خود در کابینه پیش از ترک این پست اظهار داشت که تهدید ایران علیه اسرائیل تنها به موضوع هسته‌ای محدود نمی‌شود و ایران در جبهه‌های متعددی علیه اسرائیل می‌جنگد. یادلین همچنین در اظهارات پیشین خود مدعی شده بود که ایران تا سال 2012 به یک بمب هسته‌ای دست می‌یابد.

 

نظر شما :