موضع محافظه‌کاران انگلیس در مورد منافقین

۰۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۴۱۷۵ سرخط اخبار
 دیپلماسی ایرانی: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که طبق تعهدات پیشین نیرو‌های آمریکایی را تا پایان سال جاری از عراق خارج می‌کند.

برایان بینلی، یکی از اعضای حزب محافظه کار مجلس انگلیس در نامه‌ای سرگشاده خطاب با باراک اوباما با مورد توجه قرار دادن این موضوع نوشته است، این نکته بسیار حائز اهمیت است اما در عین حال دولت آمریکا باید در مورد آنچه پس از این خروج بر جای می‌گذارد، فکر کند. با خروج نیرو‌های آمریکایی، ایران می‌تواند هشت سال پس از حمله آمریکا به عراق، مدل عراق را آنگونه که می‌خواهد به تصویر بکشد. 

این در حالی است که نشانه‌ها به وضوح تمایل دولت نوری المالکی به مقامات ایرانی را خاطرنشان می‌کنند. یکی از این نشانه‌ها موافقت مالکی با خواسته‌های جمهوری اسلامی در مورد کمپ اشرف واقع در 60 مایلی بغداد است. در این کمپ 3 هزار و 400 نفر از اعضای منافقین حضور دارند که ایران آنها را دشمن می‌داند. مالکی در ماه آوریل برای خشنود ساختن ایران به نیرو های امنیتی دستور داد به این پایگاه حمله کنند. در نتیجه این حمله 36 نفر از اعضای این پایگاه کشته شده و 350 نفر زخمی بر جای ماند.

این در حالی است که مالکی به طور ملموسی از بازدید هیاتی از کنگره آمریکا از این پایگاه جلوگیری کرده است. این تنها موضوع پایگاه منافقین نیست، بلکه مساله ایران، عراق و آینده خاورمیانه است. آنچه اهمیت دارد این است که دولت آمریکا به منظور تضمین ثبات و دمکراسی در عراق پس از خروج نیرو‌ها، چه اقداماتی باید انجام دهد. وی مدعی شده است که نخستین اقدام، تلاش آمریکا برای باقی نگاهداشتن پایگاه اشرف در عراق است تا به این ترتیب استقلال دولت مالکی از ایران را به بوته آزمون بگذارد. همچنین ایالات متحده باید نام این گروه را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کند.

این در حالی است که ایران و عراق با توجه به قرار داشتن نام این سازمان در فهرست سازمان‌های تروریستی، علیه آن اقدام می‌کنند.




نظر شما :