سفر مخالفان اسد به مسکو

۰۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۴۱۷۱ سرخط اخبار
 هیئت نمایندگی از طرف مخالفان در سوریه به روسیه سفر کرده و قصد دارد واقعیات اوضاع داخلی در این کشور را به گوش مقامات مسکو رسانده و آنها را متقاعد کنند تا از حمایت از نظام دمشق دست بردارند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، یک هیئت از مخالفان سیاسی در سوریه به مسکو سفر کرده‌اند. این هیئت امیدوار است که بتواند نظرات خود در خصوص اوضاع داخلی در سوریه را به گوش رهبران روسیه رسانده و مقامات مسکو را متقاعد سازد تا از حمایت خویش از رژیم دمشق دست بردارند.

"میخائیل مارگلییف " رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری این کشور در مسائل خاورمیانه و آفریقا امروز با نمایندگان مخالفان سوریه دیدار و مذاکره خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد که سفر هیئت نمایندگی مخالفان سوریه به مسکو جنبه رسمی ندارد و آقای مارگلییف، بعنوان رئیس شورای جامعه همبستگی روسیه با کشورهای آسیایی و آفریقایی و نه بعنوان یک سناتور و نماینده رئیس‌جمهوری روسیه، مخالفان سوری را به مسکو دعوت کرده است.

البته مخالفان سوریه با این دیدگاه موافق نبوده و معتقدند: همین‌که آنها به مسکو دعوت شده‌اند، نشانه تغییر سیاست رهبران روسیه نسبت به اوضاع سیاسی در سوریه است.

"محمود الهمزه " عضو کمیته دفاع از انقلاب سوریه روز گذشته در بدو ورود به مسکو به خبرنگاران روسی در خصوص اهداف سفر این هیئت گفت: ما قصد داریم تا مقامات مسکو را متقاعد سازیم تا دست از حمایت از رژیم "بشار اسد " بردارند.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم که مواضع رهبران روسیه در مورد مخالفت با تصویب قطعنامه در خصوص سوریه در شورای امنیت سازمان ملل، نظر قطعی آنها نیست و می‌خواهیم حقیقت را به گوش آنها رسانده و چشمانشان را نسبت به وقایع در حال رخ دادن در سوریه باز کنیم.

"رضوان زیاد " رئیس هیئت مخالفان سوری نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که از رهبران روسیه توقع دارد تا از «طرف به حق» حمایت کند، در غیر این صورت، به گفته وی، در آینده برقراری روابط با سوریه برای این کشور به مراتب سخت تر خواهد بود.

البته مخالفان سوری امیدوارند کار به اینجا نخواهد رسید. زیاد معتقد است: اظهارات اخیر "ولادیمیر پوتین " نخست وزیر روسیه در مورد لزوم اعمال فشار بر مقامات دمشق به منظور توقف اعمال خشونت علیه مردم و توقف خونریزی‌ها و روی آوردن به روش‌های سیاسی برای حل بحران نشانه تغییر سیاست رهبران روسیه در خصوص اوضاع سوریه است.


نظر شما :