ایران سومین تولید کننده نفت چین

۰۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۴۱۶۷ سرخط اخبار

بنابر اعلام اداره گمرک چین، ایران سومین تامین کننده بزرگ نفت خام چین در مه گذشته باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، اداره گمرک چین اعلام کرد واردات نفت خام این کشور در مه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 20.8 درصد افزایش، به پنج میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسید.

واردات روزانه نفت خام چین از ایران در ماه مه با افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 537 هزار بشکه رسید و این کشور همچنان سومین تامین کننده بزرگ نفت خام چین در ماه گذشته میلادی اعلام شد.

بنابر اعلام اداره گمرک چین، عربستان سعودی در ماه مه همچنان با پشت سر گذاشتن آنگولا توانست مقام نخست تامین کنندگان نفت خام به چین را به خود اختصاص دهد.

صادرات نفت خام عربستان به چین در ماه مه به 923 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 4.2 درصد نیز افزایش نشان می دهد.

بر پایه گزارش اداره گمرک چین، پس از عربستان، آنگولا با صادرات روزانه 664 هزار بشکه نفت به چین در مه گذشته، دومین تامین کننده بزرگ نفت خام چین بود. صادرات نفت خام آنگولا به چین نیز در دوره مورد بررسی، 11.6 درصد کاهش داشته است.

کویت، یکی از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در دوره مورد بررسی روزانه حدود 228 هزار بشکه نفت خام به چین صادر کرد؛ این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 62.4 درصد افزایش روبه رو بوده است.

بر اساس برآورد آکادمی علوم اجتماعی چین، انتظار می رود در سال 2020، 64.5 درصد از مصرف نفت خام این کشور از طریق واردات تامین شود.

 

 


نظر شما :