قول اوپک به تامین نفت اروپا

۰۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۴۱۶۶ سرخط اخبار
 نماینده ایران در اوپک در تشریح نشست شب گذشته اوپک و اتحادیه اروپا به ریاست ایران گفت: اوپک به اتحادیه اروپا تضمین داد که کمبود تولید نفت لیبی را جبران خواهد کرد.

سیدمحمدعلی خطیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به نشست روز گذشته اوپک با اتحادیه اروپا گفت: این نشست سالیانه و با حضور رئیس و نایب رئیس اوپک و اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این نشست دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر روی بازار نفت و مسائل کوتاه مدت و بلندمدت گفت‌وگو کردند.

نماینده ایران در اوپک خاطرنشان کرد: به طور کلی فضای حاکم در جلسه مثبت و گفت‌وگویی که بین دو طرف رد و بدل ‌شد حاکی از تفاهم بود و مشکلی وجود نداشت.

خطیبی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا از خلأ بازار نفت ناشی از خروج کشور لیبی احساس نگرانی داشت، تصریح کرد: اوپک در آنجا این تضمین را داد که هیچ مشکلی در بازار نفت وجود نخواهد داشت و این خلأ توسط اعضای اوپک جبران می‌شود؛ بنابراین جایی برای نگرانی نیست.

خطیبی در پایان گفت: جلسه مشترک آتی بین اوپک و اتحادیه اروپا سال آینده و در بروکسل برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، نشست مشترک اوپک و اتحادیه اروپا عصر روز گذشته با حضور علی آبادی سرپرست وزارت نفت و رئیس اوپک و همچنین نمایندگان اتحادیه اروپا و اعضای اوپک در وین برگزار شد.


نظر شما :