استعفای رئیس بانک مرکزی افغانستان

۰۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۴۱۶۵ سرخط اخبار
 رئیس بانک مرکزی افغانستان دلیل استفعای خود را احساس خطر از سوی اختلاس کنندگان "کابل بانک " که وی نام آنها را افشا کرده، بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در کابل، "عبدالقدیر فطرت " در گفت‏وگو با رادیو "بی‏بی‏سی " ضمن تأیید این خبر، افزود: به دلیل تحقیقاتی که در مورد اختلاس "کابل بانک " انجام دادم، احساس خطر می‌کنم و این تصمیم را به دلیل حفظ جان خود اتخاذ کرده‌ام.

وی در حال حاضر در آمریکا به سر می‏برد.

در همین حال روز گذشته سخنگوی رئیس جمهور افغانستان از ارسال پرونده‏های متهمان بحران کابل ‏بانک به دادستانی کل این کشور خبر داد و افزود که نام عبدالقدیر فطرت نیز جزء اختلاس کنندگان است.

"وحید عمر " استفعای وی را خیانت ملی ذکر کرد و تصریح کرد: فطرت خودش نیز در بحران کابل بانک دست داشت و قرار بود وی نیز به دادستانی معرفی شود.

پس از آن ‏که سال گذشته کابل ‏بانک که بزرگترین بانک‏ خصوصی افغانستان ذکر می‌شود، با بحران مواجه شد، دولت افغانستان تحقیقاتی را در این مورد آغاز کرد و همزمان کنترل این بانک را به دست گرفت.

بر اساس گزارش‏های منتشر شده، بیش از نیم میلیارد دلار از این بانک اختلاس شده است.

ماه گذشته رئیس بانک مرکزی افغانستان با حضور در نشست علنی پارلمان این کشور، نام کسانی را که در بحران کابل ‏بانک دست داشتند، افشا کرد که در آن میان نام "محمود کرزی " برادر رئیس جمهور افغانستان و "حسین فهیم " برادر معاون اول رئیس جمهور نیز ذکر شد.


نظر شما :