آغاز به کار اجلاس کنفرانس اسلامی در قزاقستان

۰۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۴۱۶۰ سرخط اخبار
 سی و هشتمین اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی صبح امروز (سه شنبه ) به وقت محلی با حضور ' علی اکبر صالحی' وزیر امور جمهوری اسلامی ایران در کاخ استقلال قزاقستان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاح این اجلاس نمایندگان کشورهای عربی، آفریقایی و آسیایی عضو این سازمان در سخنان افتتاحیه خواستار وحدت کشورهای عضو برای حل مسایل و مشکلات فراروی جهان اسلام و مسلمانان شدند.

علی اکبر صالحی قرار است عصر امروز در سخنانی دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله موضوعات مهم جهان اسلام نظیر بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، اسلام ستیزی، مساله فلسطین، اوضاع عراق و افغاستان و دیگر کشورهای اسلامی را مطرح کند.

جمهوری اسلامی ایران 5 پیشنهادبه اجلاس آستانه ارایه کرده که در جلسات کارشناسی مورد توافق قرار گرفته و قرار است در این اجلاس به تصویب نهایی برسد.

وزیر خارجه مالزی، در سخنان افتتاحیه مراسم ضمن تبریک به قزاقستان برای بر عهده گرفتن ریاست دوره جدید اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی گفت: قزاقستان می تواند نقش مهمی در وحدت بین کشورهای عضو و تحکیم مناسبات جهانی ایفا کند.

وی افزود: سازمان کنفرانس اسلامی باید نقش مثبت خود را در تحولات جهانی به خوبی ایفا کند و پیشنهادات و راهکارهای خود را برای حل و فصل مسایل به جهان ارایه نماید.

وزیر خارجه مالزی اظهار داشت: سازمان کنفرانس اسلامی باید نقش کلیدی را در تحولات جهانی داشته باشد تا صدای امت اسلامی در همه جا شنیده شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه آسیایی سهم خود را در راستای تحقق اهداف سازمان کنفرانس اسلامی ایفا خواهد کرد.


نظر شما :