اسرائیل افزایش تحریم‌ها را تصویب کرد

۰۶ تیر ۱۳۹۰ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۴۱۲۸ سرخط اخبار
 دیپلماسی ایرانی: گزارش‌ها حاکی از آن است که کابینه نتانیاهو در نشست روز گذشته خود بر سر افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به توافق رسیده است.

به گزارش سی ان ان، تل‌آویو در جهت هماهنگ سازی سیاست‌های خود با اروپا و آمریکا علیه تجارت با جمهوری اسلامی این اقدام را انجام داده است.

موضوع جدی‌تر شدن تحریم‌های اسرائیل علیه ایران زمانی مورد توجه قرار گرفت که وزارت امور خارجه آمریکا شرکت برادران افر اسرائیل را به اتهام فروش تانکر نفتی به ایران در فهرست تحریم‌ها جا داد. هرچند ایران این ادعا را رد کرد و برادران افر نیز تاکید کرد اقدامی غیرقانونی انجام نداده است اما جوسازی رسانه‌ها و تحلیلگران اسرائیلی ، نتانیاهو نخست وزیر این کشور را بر آن داشت تا سر انجام برای پرداختن به تحریم‌هایی که منتقدان آنها را بی‌اثر توصیف کرده بودند، تشکیل جلسه دهد.

به گزارش سی ان ان در تحریم‌های اسرائیل علیه ایران قانون پولشویی مطرح شده است و به این ترتیب تل‌آویو می‌تواند بر تجارت با ایران نظارت دقیق تری داشته باشد. همچنین در بیانیه دولت آمده است از این پس روابط دولت با شرکت‌هایی که با ایران در ارتباط باشند، قطع خواهد شد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی بار‌ها تاکید کرده‌ است با توجه به قوانین هرگونه تجارت با اسرائیل ممنوع است. سخنگوی نتانیاهو با اشاره به تحریم‌های تازه مدعی شد که این تحریم‌ها هر گونه تجارت با ایران را منع می‌کنند و البته شرکت‌های خصوصی نیز باید از قانون تحریم‌ها پیروی کنند. به این ترتیب اسرائیل ایران و عوامل در ارتباط با آن را دشمن خطاب می‌کند. نتانیاهو نیز در این زمینه مدعی شد: اقدامات این کمیته گامی جدی در جهت مقابله با برنامه‌های هسته‌ای ایران است. وی ادامه داد: این اقدامات تضمین می‌کند که اسرائیل در کنار دیگر کشور‌های اروپایی و آمریکایی در صف مبارزه با فعالیت های هسته‌ای تسلیحاتی ایران حضور دارد. برخی تحلیلگران بر این عقیده‌اند که هر چند اقدامات تحریمی اسرائیل پیامد‌های قابل ملاحظه ای برای ایران به همراه ندارد اما نشان‌دهنده هماهنگی اسرائیل به سیاست های آمریکا و اروپا علیه فعالیت های هسته‌ای ایران است.


نظر شما :