داسیلوا رئیس فائو شد

۰۶ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۴۱۲۶ سرخط اخبار
 داسیلوا 61 ساله برزیلی از 180 رأی داده‏شده موفق شد 92 رأی کسب و بر کرسی دبیرکلی فائو تکیه زند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان خواروبار ملل متحد فائو، کشورهای عضو این سازمان امروز دبیرکل جدید سازمان فائو را برگزیدند.

ژوزه گرازیانو دا سیلوا José Graziano da Silva اهل برزیل از امروز به سمت دبیرکلی سازمان فائو در رم ایتالیا از زیرمجموعه سازمان ملل متحد برگزیده شد.

آقای داسیلوا 61ساله از 180رأی داده شده، موفق شد 92 رأی کسب کند و این رأی‏گیری در دومین روز از 37مین نشست فائو برگزار شد.

محمدسعید نوری نائینی استاد اقتصاد کشاورزی دانشگاه شهید بهشتی ایران که ریاست شورای سیاستگذاری فائو را بهعهده داشت، نیز از کاندیداهای این سمت بود که موفق به رأی لازم نشد.

سازمان خواروبار ملل متحد در سال 1948 بعد از جنگ جهانی دوم در زیرمجموعه سازمان ملل در رم راه‌اندازی شد و ایران از 11سال بعد عضو این سازمان شد.

ساختمان این سازمان در شهر رم پایتخت ایتالیا قرار دارد که یک ساختمان اجاره‌ای با اجاره سالانه یک دلار است و طبق اساسنامه این اجاره هرسال مالی باید به دولت ایتالیا به عنوان میزبان پرداخت و برای آن سند حسابداری صادر شود.

سازمان فائو به سیاستگذاری کلان کشاورزی و تولید غذا در جهان مبادرت می‌کند و یکی از چالشهای آن گرسنگی نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر کره خاکی و تلاش برای رفع این مشکل است.

پیش از این ژاک دیوف از آفریقای جنوبی دبیرکل این سازمان بود. 


نظر شما :