مخالفان مذاکره با حکومت بحرین را رد کردند

۰۶ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۹ کد : ۱۴۱۲۳ سرخط اخبار

رئیس جمعیت الوفاق با اشاره به بی نتیجه بودن هر گونه مذاکره با رژیم آل خلیفه تاکید کرد: الوفاق تا کنون تصمیمی برای شرکت در گفتگوهای ملی مطرح شده از سوی رژیم بحرین نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه میدل ایست آنلاین، "شیخ علی سلمان" گفت: جمعیت الوفاق تا کنون تصمیمی برای شرکت در گفتگوهای ملی مطرح شده از سوی رژیم نگرفته است. ما درحال بررسی موضوع هستیم و تا قبل از سه شنبه آینده بعید است به توافقی در این زمینه برسیم.

وی افزود: شرایط کنونی کشور نوید موفقیت گفتگوها را نمی دهد. از اینکه "خلیفه الظهرانی" رئیس مجلس نمایندگان بحرین مسئول گفتگوها شده متاسفیم زیرا وی اعتقادی به تغییرات ندارد و خود را بالاتر از هر شاهی می بیند.

سلمان تصریح کرد: مخالفان که اکثریت را تشکیل می دهند از صحنه کنار زده شده اند. جمعیت الوفاق که 18 کرسی در مجلس بحرین دارد در این گفتگوها دراقلیت قرار دارد. رژیم اعلام کرده که گفتگوها بدون پیش شرط است اما نتیجه گفتگوها از حالا معلوم است.

وی افزود: راه طبیعی گفتگوها کنار زدن مخالفان نیست بلکه راه موثر آزادی همه زندانیان سیاسی و توقف محاکمه مخالفان و اعطای آزادی های عمومی است.

شایان ذکر است که رژیم آل خلیفه در حالی دم  از گفتگو می زند که رهبران برجسته مخالفان را به زندان افکنده و احکام ظالمانه ای علیه آنها صادر کرده است.


نظر شما :