استقبال از طرح قذافی

۰۶ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۴۱۱۸ سرخط اخبار
 رهبران آفریقا روز یکشنبه از تصمیم معمر قذافی، حاکم لیبی مبنی بر دور نگهداشتن خود از مذاکرات مربوط به پایان دادن به مناقشه چهار ماهه در لیبی استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پرتوریا، این استقبال در حالی صورت گرفت که نبردهای شدیدی میان نیروهای رژیم قذافی و مخالفان در نزدیکی طرابلس در گرفته است.

در همین حال، کارگروه اتحادیه آفریقا در مورد لیبی پس از چهار ساعت مذاکره در پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی گفت: قذافی در اقدامی که ظاهراً یک امتیاز محسوب می شود، در مذاکرات صلح شرکت نخواهد کرد.

'رامتان لامامرا' کمیسر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا با قرائت بیانیه ای گفت: این کارگروه از اقدام 'سرهنگ قذافی مبنی بر پذیرش عدم مشارکت در فرآیند مذاکرات استقبال می کند' اما وی از هرگونه توضیح بیشتر خودداری کرد.

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه حاکم لیبی در صدد ترک طرابلس است و مخالفان ممکن است تبعید داخلی وی را به یک نقطه دور افتاده بپذیرند، قوت گرفته است.

اما سخنگوی دولت قذافی قصد حاکم لیبی برای ترک قدرت یا کشورش را تکذیب کرد.

موسی ابراهیم گفت: 'قذافی اینجاست. وی مانده است. وی در حال رهبری کشور است. وی اینجا را ترک نخواهد کرد. وی کناره گیری نخواهد کرد چرا که هیچ سمت رسمی ندارد.'


نظر شما :