تشکیل جلسه دولت نتانیاهو برای تحریم ایران

۰۵ تیر ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۴۱۰۱ سرخط اخبار
 دیپلماسی ایرانی: امروز دولت اسرائیل موضوع اعمال تحریم‌های گسترده‌تر علیه ایران را بررسی می‌کند و این در حالی است که هفته‌ها از اعلام خبر نقض تحریم‌های بین‌المللی توسط یک شرکت اسرائیلی می‌گذرد.

وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته شرکت برادران افر اسرائیل را به فروش تانکر نفتی به ایران متهم کرده و به این اتهام نام این شرکت را در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داده بود. هرچند مقامات این شرکت که ثروتمند‌ترین شرکت اسرائیلی محسوب می‌شود اتهامات وارده در خصوص نقض تحریم‌ها را تکذیب کردند اما از آن پس دولت به شدت مورد انتقاد رسانه‌های اسرائیلی و برخی تحلیلگران قرار گرفت.

رسانه‌های اسرائیلی که همواره به فضا سازی علیه ایران شهرت دارند هر یک از وزیران کابینه نتانیاهو را به بی توجهی به شعار اصلی اسرائیل در مبارزه با ایران متهم کردند. حتی برخی این نکته را یادآور شدند اسرائیل قانون تحریم‌هایی را از انگلیس الگوبرداری کرده است که متعلق به دهه ها پیش است و این در حالی است که با جهانی شدن اقتصاد، این نوع تحریم‌ها کارایی خود را از دست داده اند.

به هر ترتیب پس از بحث و جدل‌های فراوان بر سر مداخله مستقیم دولت در موضوع برادران افر اعضای کابینه تصمیم گرفتند برای جدی‌تر کردن تحریم‌های اعمالی علیه ایران پای میز مذاکره بنشینند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به نقل از بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست وزیر منتشر شده است با توجه به توصیه کمیته دولتی مسئول رسیدگی به موضوع تحریم‌های ایران، دولت امروز( یکشنبه) مساله افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را بررسی می‌کند.

این در حالی است که برخی کارشناسان و رسانه‌های اسرائیلی  همزمان با انتشار گزارش‌ها در مورد نقض قوانین توسط شرکت برادران افر مدعی شده بودند موضوع همکاری های نفتی اسرائیل با ایران در دهه های گذشته همواره ادامه داشته است و این پرونده تنها به فروش یک تانکر نفتی محدود نمی‌شود. اتهامی که مقامات تهران آن را رد کرده و تاکید کرده‌اند که با توجه به قوانین جمهوری اسلامی هر گونه تجارت با اسرائیل ممنوع است.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است: اسرائیل بسته‌ای از اقدامات دولتی و معیار‌های قانونی را دنبال می‌کند تا در کنار دیگر کشور‌ها به جبهه اعمال تحریم‌ها علیه ایران ملحق شود.


نظر شما :