تاسیس شورای همکاری ارزروم - آذربایجان شرقی

۰۵ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۴۰۹۱ سرخط اخبار
 با پیشنهاد استاندار ارزروم ترکیه و تایید استاندار آذربایجان شرقی، شورای همکاری های اقتصادی دو استان در سطع معاونان استاندار ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، در جریان دیدار روز شنبه این دو استاندار در حاشیه برگزاری سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی در هتل شهریار تبریز،دو طرف با تاکید بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری، لزوم تشکیل چنین شورایی را لازمه تحقق اهداف اقتصادی دو استان برشمردند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این شورا می تواند در تقویت همکاری ها و رفت و آمدها بین دو طرف موثر باشد، خواستار بررسی کارشناسی موضوع و برگزاری جلسات مقدماتی برای راه اندازی شورای همکاری های اقتصادی بین آذربایجان شرقی و ارزروم شد.

احمد علیرضابیگی،گستردگی و تاریخچه روابط تبریز و ارزروم را مربوط به صدها سال پیش دانست و گفت: وجود دروازه تاریخی تبریز در ارزروم (تبریزی قاپیسی) نشان دهنده قدمت و عمق روابط تجاری بیان دو استان است.

وی، برقراری و بسط روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و ورزشی بین تبریز و ارزروم را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، استاندار ارزروم نیز با اشاره به دیرینه روابط تجاری و بازرگانی بین تبریز و ارزروم، گفت: در حال حاضر روابط بسیار خوب و نزدیکی بین ایران و ترکیه برقرار است که این روابط باید در حد استان های دیگر نیز گسترش پیدا کند.

'صباح الدین اوزتورک' افزود: باید توجه داشت که لازمه توسعه همکاری های فرهنگی و اقتصادی وجود ملاقات های مختلف است که همایش فرصت های سرمایه گذاری تبریز این امکان را به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اشتراک دینی و زبانی بین تبریز و ارزروم باید گذشته پربار روابط تجاری دو طرف احیا شود.

اوزتورک، برقراری خط پروازی بین تبریز و ارزروم را یکی از موارد مورد دلخواه خود برای توسعه همکاری های دوجانبه بیان کرد.

استان ارزروم درمنطقه آناتولی شرقی ترکیه واقع شده و 

نظر شما :