وزیر سابق دولت سارکوزی بازداشت شد

۰۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۴۰۰۸ سرخط اخبار

پلیس فرانسه شهردار یکی از شهرهای این کشور و یکی از وزرای سابق دولت نیکولا سارکوزی را که ماه گذشته به خاطر رسوایی جنسی از مقام وزارت خود استعفا کرده بود، دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بی.‌بی.‌سی، جورج ترون، وزیر مشاور سابق دولت فرانسه در امور دستگاه‌های اداری و شهردار شهر دراوی دوشنبه شب به منظور انجام تحقیقات درباره اتهامات حمله جنسی به دو زن کارمند شهرداری این شهر به مدت 24 ساعت بازداشت موقت شد و به منظور انجام بازجویی در پلیس قضایی ورسای تحت نظر قرار گرفت.

ماه گذشته هنگامی که دو تن از زنان کارمند در شهرداری شهر دراوی جورج ترون را که همچنان شهردار این شهر است، متهم به حمله جنسی کردند، وی از مقام خود به عنوان وزیر مشاور دولت نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه استعفا کرد.

وی درراستای انجام تحقیقات مقدماتی دادستان‌ها و انجام بازجویی، بازداشت موقت شد.

ماری ـ سوزان لوکو، دادستان شهر دراوی فرانسه گفت که پلیس می‌تواند بازداشت ترون را به مدت 24 ساعت دیگر تمدید کند.

وی هنوز نسبت به هیچکدام از اتهامات خود متهم شناخته نشده است و آنها را رد می‌کند. همچنین یکی از نمایندگان ترون در شهرداری دراوی نیز به همراه وی بازداشت شده است.

منابع نزدیک به پلیس گفته‌اند که یک شاکی سوم نیز اخیرا اتهاماتی را علیه جورج ترون مطرح کرده است. هنوز هویت و نحوه ارتباط وی با ترون مشخص نیست.

دو شاکی نخست پرونده ترون اوا و ویرجینی نام دارند که فرد نخست اذعان داشته از ژانویه 2007 تا مارس 2009 توسط وی مورد سو‌ء استفاده قرار گرفته و شاکی دوم نیز گفته است که از سپتامبر 2008 تا سپتامبر 2010 مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

دادستان شهر دراوی در فرانسه در اواخر ماه مه گذشته پرونده‌ای را برای رسیدگی به شکایات این دو زن از ترون وانجام تحقیقات ابتدایی افتتاح کرد.

شاکی سومی که قرار است از ترون شکایت کند، گفت که ابتدا قصد شکایت از ترون را نداشته است، اما به علت آنکه مقابل آزارهای جنسی وی مقاومت کرده پس از چند روز مشاهده کرده که این موضوع تبعاتی را برای وی به همراه داشته است.

وی پس از آن شغل و خانه سازمانی خود را از دست داده و از دریافت مدرک تحصیلی خود محروم مانده و بدین سبب تصمیم به شکایت از ترون گرفته است.

جورج ترون به رغم آنکه در تاریخ 29 مه از مقام وزارت خود استعفا کرد اما تاکنون در پست شهرداری شهر دراوی پابرجا مانده است.

وی هنگام استعفای خود گفت که قربانی انتقام هماهنگ شده اعضای خانواده لوپن (رهبران جناح راست افراطی فرانسه) شده است.

 


نظر شما :