ناکامی تلاش‌ها برای صدور قطعنامه علیه سوریه

۰۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۳۹۹۸ سرخط اخبار
 نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل اعتراف کرد که تلاش های فرانسه، انگلیس به همراه آمریکا برای صدور قطعنامه بر ضد سوریه بی نتیجه مانده است.

جراد آراد عصر سه شنبه به وقت محلی در حاشیه مراسم انتخاب مجدد بان کی مون به عنوان دبیرکل سازمان ملل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته ممکن است ما به تلاش های خود ادامه دهیم هر چند که اکثر اعضای دائم شورای امنیت با این مسئله مخالف هستند.

از نماینده دائم فرانسه سوال شد این اظهارات نشان می دهد که شما از صدور قطعنامه بر ضد سوریه به دلیل مخالفت های چین و روسیه ناامید شده اید، آیا بازهم اصرار به رای گیری مجدد در شورای امنیت دارید؟

جراد آراد پاسخ داد نه این به معنای ناامیدی نیست ما به تلاش خود ادامه می دهیم هر چند که صدور قطعنامه دشوار به نظر می رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تایید می کنید، روسیه تلاش های آمریکا، انگلیس و فرانسه را با بن بست مواجه کرده است، گفت : حاضر نیستم در این مورد اظهار نظر کنم.

حدود دو هفته پیش آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش نویس قطعنامه ای را برای محکوم کردن دولت سوریه به دلیل خشونت بر ضد تظاهر کنندگان در آن کشور تهیه و در نشست اعضای دائم شورای امنیت مطرح کردند اما مخالفت شدید چین، روسیه، هند و لبنان باعث شد که تلاش بانیان این قطعنامه با شکست مواجه شود.

بعد از آن نمایندگان دائم آمریکا، فرانسه و انگلیس با حضور در جمع خبرنگاران تاکید کردند که با وجود مخالفت چین و روسیه و برخی دیگر از کشورهای عضو دائم شورای امنیت به تلاش های خود ادامه می دهیم .


نظر شما :