غرب از سوریه انتقام می‌گیرد

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۳:۳۲ کد : ۱۳۹۸۹ سرخط اخبار
"‌غضنفر رکن‌آبادی " سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در گفت‌وگوی مبسوطی با پایگاه خبری النشره به تشریح دیدگاه‌ها و مواضع کشورمان درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت.  

به گزارش فارس، وی در ادامه سخنان خود به بر حق بودن مطالبات اصلاح در تمام نقاط جهان اشاره کرده و گفت که این ربطی به انقلاب با جنبش یا حرکت ندارد، ایران از حق ملت‌ها در هر نقطه‌ای در جهان بویژه در مقابله با پروژه‌های آمریکایی اسرائیلی حمایت می‌کند، اما از اینکه جنبشی به صورت ساختگی از سوی آمریکایی ها اداره شود، حمایت نمی کند.

این دیپلمات ایرانی با اشاره به جنبش‌های اعتراضی در فرانسه، انگلیس و آمریکا تصریح کرد که این اتفاقات نشان داد که جنبش‌ها در کشورهای عربی و اسلامی محصور نیست، بلکه حق طبیعی مردم در هر نقطه‌ای از دنیاست.

وی با اشاره به اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه اصلاحات واقعی را در کشور آغاز کرده است، گفت که آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد با جاهای دیگر متفاوت است، چرا که اقدامات تخریبی و مجموعه‌های مسلح زیادی در این کشور پراکنده شده‌اند که از هیچ کسی نمی‌ترسند، حوادث سوریه در راستای انتقام کشورهای بزرگ از سوریه به علت مواضع این کشور در حمایت از مقاومت است.

وی اوضاع بحرین را یکی از معیارهای دوگانگی سیاست‌های آمریکا و غرب دانسته و تصریح کرد که همان کسانی که در کنار مطالبات اصلاح در جهان قرار گرفته اند، علیه ملت بحرین صف بسته‌اند، بطوریکه از خارج از این کشور نظامیان برای مقابله با جنبش‌های اصلاحی مردم به این کشور اعزام می‌شوند.

رکن‌آبادی ابراز داشت که ایران در جنبه طایفه‌ای یا مذهبی‌ از انقلاب بحرین حمایت نمی‌کند، بلکه از لحاظ انسانی از این انقلاب حمایت می کند، ایران نمی‌تواند نادیده گرفتن مطالبات ملت‌ها در ایجاد اصلاحات را ببیند و همانطور که از ملت فلسطین ، تونس ، مصر و لیبی حمایت کرده از بحرین نیز حمایت می‌کند.

این دیپلمات ایرانی وجود انگیزه تقسیم لیبی و یمن از سوی غربی‌ها را بعید ندانسته و تاکید کرد که این انگیزه از سی سال پیش در میان کشورهای منطقه اجرا می‌شود، بویژه کشورهای اطراف فلسطین در این پروژه در اولویت قرار گرفته‌اند تا ضعیف‌تر از اسرائیل شوند و نتوانند با آن مقابله کنند، اما ملاحظه می‌کنید که اوضاع بر خلاف خواسته‌های آنها پیش می‌رود.

وی به سیاست‌های اسرائیل در زمینه ایران هراسی اشاره کرده و ضمن دعوت از کشورهای عربی برای تعقل و درایت بیشتر در این زمینه گفت که ایران هرگز تجاوزی را آغاز نکرده ، بلکه برعکس همواره قربانی تجاوزها بوده است، ایران غیر از اسرائیل که آن را رژیم اشغالگر می‌داند، با هیچ کشوری دشمنی ندارد.

رکن آبادی نظام جمهوری اسلامی ایران را از دموکراتیک‌ترین کشورهای جهان خواند و تصریح کرد که اسلامی بودن نظام ایران این اجازه را نمی دهد که در مقابل دردهای مستضعفان و مظلومان جهان ساکت بماند.

وی درباره پرونده هسته‌ای کشورمان گفت که ایران این پرونده را بسته و آن را رها کرده است، رکن‌آبادی تصریح کرد که ایران در زمانی که سایر کشورها به معاهده ان پی تی متعهد نیستند، تمام مواد آن را رعایت می‌کند و به آن پایبند است.

سفیر ایران در بیروت تصریح کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران از هر کسی که در مقابل پروژه‌های اسرائیل مبتنی بر قتل و کشتار و شکنجه، بایستد حمایت می‌کند.

 


نظر شما :