اقدام تازه خزانه داری آمریکا علیه کشتیرانی

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۷ کد : ۱۳۹۷۰ سرخط اخبار
 به دنبال ادعای بازپرس ویژه منتهن در خصوص اقدام شرکت ملی کشتیرانی ایران برای استفاده از بانک‌های آمریکایی در جهت نقل و انتقال پول، خزانه‌داری آمریکا، 10 شرکت و 3 شخص وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم‌ها جا داد.

نیویورک تایمز روز گذشته در گزارشی به نقل از بازپرس پرونده کشتیرانی ایران مدعی شده بود که این شرکت از طریق ایجاد شرکت‌های پوششی در کشور هایی نظیر سنگاپور و امارات متحده عربی از طریق بانک‌های نیویورک دست کم 60 میلیون دلار وجه را در 3 سال گذشته جا به جا کرده است.

 

آدام ژوبین، رئیس دفتر امور خارجی خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد با توجه به اقدام کشور‌های جهان در جهت فاصله گرفتن از کشتیرانی ایران، ایجاد شرکت‌های پوششی توسط این شرکت به منظور تلاش برای باقی ماندن در عرصه جهانی از طریق دور زدن تحریم‌ها صورت می‌گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ خزانه داری تا کنون 121 شرکت و شخص وابسته به شرکت ملی خطوط کشتیرانی ایران را تحریم کرده است. اما اقدام اخیر خزانه داری، شرکت سینسو در سنگاپور، فیر وی در انگلیس و گریت اوشن در امارات متحده عربی را به اتهام وابستگی به کشتیرانی ایران هدف تحریم‌ها قرار داده است. گفتنی است مقامات این شرکت‌ها هنوز در خصوص تحریم‌های اعمالی اظهار نظر نکرده‌اند.

نظر شما :