نامه استیضاح صالحی قرائت شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۳۹۶۰ سرخط اخبار
 امیدوار رضایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) نامه استیضاح علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه ‌که به امضای 33 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود را قرائت کرد.

به گزارش فارس، متن این نامه به شرح ذیل است:
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

به استناد ماده 220 قانون آئین‌نامه داخلی، ما امضا‌کنندگان ذیل متقاضی استیضاح وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر صالحی هستیم. دلیل استیضاح، نصب محمدشریف ملک‌زاده کارمند انتقالی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان معاون اداری و مالی وزارتخانه بدون توجه به سوابق مسئله‌دار وی که مصالح خارجی نظام را به خطر می‌اندازد، است.

گرچه انتخاب معاون از اختیارات وزیر است اما هیچ وزیری حق ندارد فردی را به معاونت نصب کند که اکثریت همکارانش در دوره مدیریت قبلی‌ وی بازداشت شده و خود او نیز با اتهامات متعدد مالی و غیرمالی در شرف بازداشت است.

این امر را دادستان محترم تهران به وزیر امور خارجه هشدار داده است. اما وی اعتنایی نکرده و با توجه به نقشی که وزارت امور خارجه در تأمین منافع ملی دارد و تمایل و تلاشی که سازمان‌های جاسوسی برای نفوذ در این وزارتخانه دارند و نیز جایگاه مهم معاونت اداری و مالی در چیدمان نیروی انسانی در سفارتخانه‌ها دارد، اهمیت موضوع دو چندان می‌شود.

امیدوار رضایی همچنین گفت: این استیضاح با امضای 33 نفر از وکلای ملت به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده که متن آن قرائت شد. 

نظر شما :