مذاکرات ایران و روسیه سر مراحل نهایی راه‌اندازی نیروگاه بوشهر

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۳۹۵۸ سرخط اخبار

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با «سرگئی کرینکو» همتای روس خود، روز دوشنبه در وین درباره مراحل نهایی راه اندازی و بهره برداری از نیروگاه بوشهر گفت‌وگو کرد.

این دیدار در حاشیه نشست کنفرانس وزیران کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ایمنی هسته‌ای انجام شد.

مهمترین موضوع گفت‌وگوی عباسی و کرینکو در این ملاقات درباره رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر بود.

کنفرانس وزیران کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ایمنی هسته‌ای قبل از ظهر امروز در وین آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس 5روزه درباره پیامدهای فاجعه هسته‌ای در نیروگاه اتمی فوکوشیما در ژاپن که براثر زلزله و سونامی تخریب شده است، بحث و گفت‌وگو می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای هدف از برگزاری این کنفرانس را «درس گرفتن» از فاجعه اتمی ژاپن اعلام کرده تا ایمنی هسته‌ای در سراسر جهان افزایش یابد.

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس به نمایندگی از کشورمان در این کنفرانس شرکت دارند.

عباسی در سخنرانی خود گفت: نیروگاه اتمی بوشهر، از استانداردهای ایمنی لازم، مانند سایر تأسیسات هسته‌ای دیگر در جهان برخوردار است.

وی افزود: ایران، پیوستن به کنوانسیون ایمنی هسته‌ای و امکان بهره‌مندی از منافع این معاهده در تضمین هرچه بهتر ایمنی برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را در دستور کار قرار داده است.


نظر شما :