سرنوشت بن لادن در انتظار الظواهری

۲۹ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۳۸۹۰ سرخط اخبار
 دولت آمریکا اعلام کرد که نه تنها مرد شماره 2 القاعده قدرتی همچون "بن لادن " ندارد بلکه به زودی، وی را نیز از بین خواهد برد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی "الجزیره "، دولت آمریکا اعلام کرد که "ایمن الظواهری "، رهبر جدید القاعده را به عنوان مشابهی از "اسامه بن لادن " قبول ندارد و هشدار داد که سرنوشتی شبیه به سرنوشت بن لادن در انتظار الظواهری است.

مقامات آمریکایی برای مدت‌های بسیار مدیدی این فرد شماره 2 القاعده 59 ساله را بعنوان یک "ژنرال بدون تجربه مبارزه " تلقی می‌کردند و تأکید داشتند که او نه تنها فاقد کاریزما و مهارت‌های رهبری بود، بلکه شخصیتی تفرقه انداز بود که می‌توانست باعث شکست القاعده نیز شود.

دریادار "مایکل مولن "، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز با توجه به آنکه الظواهری فرماندهی القاعده را برعهده گرفته است، گفت: الظواهری منتظر رفتاری مشابه رفتاری باشد که با بن لادن شد، در آن زمان او در 2 ماه مه توسط کماندوهای آمریکا طی یک حمله شبانه به مخفیگاهش در پاکستان کشته شد.

مولن ادامه داد: "همانطور که ما در جریان دستگیری و کشتن بن لادن موفق بودیم -- قطعا نسبت به الظواهری نیز این اقدام‌ها را انجام خواهیم داد.

شبکه القاعده در بیانیه‌ای به طور آنلاین در روز پنج شنبه هفته گذشته، گفت: القاعده تحت رهبری جدید الظواهری مبارزه خود را علیه آمریکا و اسرائیل بار دیگردنبال خواهد کرد.

این بیانیه‌ می‌افزاید: ما به کمک خداوند خواستار مذهب حقیقت هستیم و تلاش می‌کنیم تا ملت خود را برای مبارزه آماده کنیم، برابر مهاجمان مرتد جهاد می‌کنیم و... با رئیس آن‌ها که آمریکای جنگ‌طلب و خدمتکار آن اسرائیل است و هرکس که آنها را پشتیبانی می کند، مبارزه می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، الظواهری که یکی از افراد تحت تعقیب آمریکا محسوب می‌شود، به مدت سه سال در مصر به جرم ستیزه‌جویی زندانی شد و اعلام شد که در ترور "انور سادات " رئیس جمهور مصر در سال 1981، وقتل عام گردشگران در لوکسور (Luxor) سال 1981 نقش داشت.

الظواهری در اواسط 1980به دلیل آنکه با حکم اعدام مواجه بود، در ابتدا مصر را به سمت عربستان سعودی ترک کرد، اما به زودی عازم منطقه‌ای در شمال غربی پاکستان شد و سپس به افغانستان رفت و به گروه بن لادن ملحق شد.

محل نگهداری او مشخص نیست اما احتمال زیادی وجود دارد که در مرزهای بین پاکستان و افغانستان پنهان شده باشد.

آمریکا برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری و یا محکومیت او شود پاداش 25 میلیون دلاری ترتیب داده است.


نظر شما :