پیشنهاد امریکا به ترکیه سر سوریه

۲۹ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۳۸۸۷ سرخط اخبار
 یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اوضاع پناهجویان سوری در خاک ترکیه از آمادگی واشنگتن برای همکاری با دولت آنکارا در این زمینه خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که نامش فاش نشد، با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت که دولت آمریکا از نزدیک اوضاع پناه جویان سوری به خاک ترکیه را دنبال می کند و در این زمینه در تماس نزدیک با دولت آنکارا هستند.

وی خاطرنشان کرد که در صورت درخواست دولت ترکیه، واشنگتن آماده همکاری در این زمینه است. وی افزود در همین راستا هفته گذشته هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در ابوظبی با احمد داوداوغلو همتای خود دیدار و گفتگو کرده است.

این مقام آمریکایی همچنین با اشاره به اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در مورد تحولات سوریه مدعی شد که اظهار نفرت اردوغان از اعمال خشونت در سوریه دیدگاه آمریکا را نیز منعکس کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری جهان ترکیه اعلام کرد که اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی که در چارچوب سفری دو روزه به بروکسل رفته بود، با آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو دیدار و گفتگو کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر مطبوعاتی سازمان کنفرانس اسلامی آمده است که دو مقام مسئول در این دیدار در مورد تحولات لیبی و برقراری صلح در این کشور به بحث و گفتگو پرداختند.

احسان اوغلو در این دیدار بر حمایت کامل سازمان کنفرانس اسلامی از راه حلی سیاسی مبتنی بر به رسمیت شناخته شدن مطالبات مشروع مردم لیبی و انجام اصلاحات سیاسی و حاکمیت حقوق و عدالت و دمکراسی در لیبی تاکید کرد.

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در خلال سفر خود به بروکسل همچنین با برخی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا منجمله رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا دیدار و در زمینه نهادینه کردن همکاری سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه اروپا گفتگو کرد.


نظر شما :