تاکید ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌های اقتصادی

۲۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۴۸ کد : ۱۳۸۷۲ سرخط اخبار
 قائم مقام وزیر خارجه ایران و معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه با یکدیگر در مسکو دیدار و طی آن بر همکاری دو کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر "امیرمنصور برقعی" و "ویکتور ملنیکوف" در این ملاقات با تاکید بر لزوم اجرایی شدن توافقات میان روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حاشیه اجلاس آستانه به ویژه در حوزه توسعه همکاریهای اقتصادی و زیر بنایی، موضوع تقویت مناسبات و مبادلات بانکی میان دوکشور را مورد بررسی قرار دادند.

مقامات ایران و روسیه در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیت ها و امکانات وسیع برای تحکیم روابط و همکاری های اقتصادی، ایجاد تسهیلات درامور بانکی را به منظور تقویت ارتباطات تجاری و بازرگانی دو کشور ضروری ارزیابی و توسعه روابط در این بخش را مورد تاکید قرار دادند.

طرفین در جریان گفتگو و تبادل نظر های خود همچنین خواستار تعمیق همکاری های دو کشور در بخش تبادل اطلاعات و تجربیات به منظورمقابله مشترک و کارآمد با پدیده پولشویی و تروریسم اقتصادی شدند.

قائم مقام وزیرامورخارجه ایران برای تشریح دیدگاه ایران درخصوص تحولات و مسائل مهم اقتصاد جهانی درپانزدهمین همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ به فدراسیون روسیه سفر کرده است. پانزدهمین همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ جمعه به صورت رسمی افتتاح شد.

دراین همایش، بیش از چهار هزار نفر از مقامات و شخصیت های برجسته و کارشناسان اقتصادی روس و خارجی شرکت خواهند کرد و سیاست ها و دیدگاه های مهم در خصوص تحولات و روند اقتصاد جهانی را تبیین و راهکارهای موردنظر برای پیشبرد و حل وفصل مسائل اقتصاد جهانی را ارایه خواهند کرد.

امیر منصور برقعی، همچنین در دیداری جداگانه با "آلکسی بورودافکین" معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو بر لزوم توسعه همکاری ها میان دو کشور تاکید کردند. همچنین طرفین در این دیدار خواستار تشریک مساعی تهران و مسکو در زمینه مسائل مهم منطقه ای و بین المللی شدند.

تاکید بر ضرورت تسریع در روند اجرایی شدن توافقات دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی و سیاسی از محورهای گفتگوی قایم مقام وزیر خارجه ایران با معاون وزیر خارجه روسیه بود.

طرفین در این دیدار همچنین بر ضرورت تلاش برای تعمیق روابط دو جانبه میان تهران و مسکو به ویژه در زمینه کمک به حفظ ثبات و امنیت منطقه ای تاکید کردند. پیگیری نکات مورد توافق روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه درحاشیه اجلاس آستانه و بررسی راهکارهای مناسب به منظور ایجاد تسهیلات و تسریع در روند توسعه همکاری و اجرای توافقات در حوزه های مورد علاقه و متنوع سیاسی، فرهنگی واقتصادی میان دو کشور از دیگر محورهای گفتگوی برقعی با معاون وزیر امور خارجه روسیه بود.


نظر شما :