وزیر دفاع سیاست‌های راهبری ایران در قبال افغانستان را تشریح کرد

۲۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۴۳ کد : ۱۳۸۶۹ سرخط اخبار
 وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست راهبردی خود در قبال افغانستان را در دو مولفه توسعه و امنیت قرار داده و در راه تثبیت صلح و ثبات پایدار در این کشور تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سردار وحیدی به هنگام ورود به افغانستان در فرودگاه بین المللی کابل در جمع خبرنگاران گفت: سفر اینجانب به کشور دوست و برادر افغانستان به دعوت رسمی برادر عزیزم جناب ارتشبد عبدالرحیم وردک وزیر دفاع جمهوری افغانستان و با هدف تقویت و توسعه روابط دفاعی میان دو کشور صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که اشتراکات تاریخی، فرهنگی و زبانی اقتضاء می‌کند روابط ایران و افغانستان گسترش و تعمیق یابد، اظهار کرد: ملت ایران در 32 سال گذشته شاهد محنت‌های ملت مظلوم و مقاوم افغانستان بوده و همواره در کنار آنان غمخوار و حامی شان بوده است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت افغانستان را امنیت خود تلقی می‌کند و برای امنیت پایدار در این کشور تلاش کرده و می‌کند و آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

وی گفت: مردم مسلمان، فهیم و رشید افغانستان دارای استعدادها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی برای اداره امور کشور خود بدون دخالت نیروهای فرامنطقه‌یی هستند و باید در این راستا دولت و ملت افغانستان مورد حمایت قرار گیرند.

وحیدی افزود: ایران و افغانستان با هماهنگی و همکاری قادرند با عوامل تهدید زا نظیر تروریسم و مواد مخدر و هر گونه عامل ناامنی در منطقه مبارزه کند.

وزیر دفاع در پایان ابراز امیدواری کرد تا در این سفر شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم تا با همکاری‌های روزافزون در بخش‌های مختلف، اشتراکات مورد علاقه دو کشور پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌یی و بین المللی تحقق یابد.


نظر شما :