دیدار مفصل نبیل العربی با مقام ارشد اسرائیلی

۲۴ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۳:۱۴ کد : ۱۳۷۶۰ سرخط اخبار
 یک روزنامه چاپ سرزمینهای اشغالی با اشاره به سفر مخفیانه یکی از مسئولان اسرائیلی به قاهره و دیدار با رئیس شورای عالی نظامی مصر از دیدار مفصل العربی با سفیر رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه معاریو چاپ سرزمینهای اشغالی فاش کرد: "دنی آیالون" معاون وزیر خارجه اسرائیل دو هفته قبل به طور مخفیانه از مصر دیدار و با "حسین طنطاوی" رئیس شورای عالی نیروهای مسلح و "نبیل العربی" وزیر خارجه مصر دیدار کرده است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: این دیدار اولین سفر یک مسئول اسرائیلی به قاهره پس از انقلاب 25 ژانویه و سرنگونی رژیم حسنی مبارک محسوب می شود. دیدار فوق ناگهانی بوده است.

معاریو فاش کرد: ایالون با مسئولان مصری موضوعات مربوط به توافقنامه آشتی ملی میان فتح و حماس، بازگشایی گذرگاه رفح، صدور گاز به اسرائیل بوده است. چند روز  پس از این دیدار صدور گاز به اسرائیل از سرگرفته شد.

این روزنامه بیان کرد: آنچه نگرانی شدید اسرائیل را به دنبال داشته است لغو معاهده صلح میان اسرائیل و مصر است. برخی مسئولان از جمله "عاموس گلعاد" رئیس دایره امنیتی -سیاسی اسرائیل از مصر دیدار کرده است.

روزنامه فوق ادامه داد: اخیرا "اسحاق لیوانون" سفیر اسرائیل در قاهره با نبیل العربی نشست مفصلی داشته است و تماسهای تلفنی میان "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر،"ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل با حسین طنطاوی برقرار شده است.


نظر شما :