کمک 20 میلیون دلاری بانک جهانی به غزه

۲۴ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۱۴ کد : ۱۳۷۵۴ سرخط اخبار
 رئیس پارلمان اروپا در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی غزه تصریح کرد: اروپا از تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین حمایت می‌کند اما این دولت باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل ازروزنامه‌ی اماراتی الخلیج، یرزی بوزک، رئیس پارلمان اروپا در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی غزه به خبرنگاران گفت:‌ اتحادیه‌ی اروپا از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین حمایت می‌کند اما این دولت باید حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: این دولت باید به همه‌ی توافق‌نامه‌های گذشته پایبند باشد و از انجام هرگونه خشونت خودداری کند.

پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، نیز گزارش داد: بانک جهانی متعهد شده است حدود 20 میلیون دلار برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نوار غزه در اختیار مقامات فلسطینی قرار دهد و این پول علاوه بر 55 میلیون دلار کمک‌های سالیانه‌ای است که بانک جهانی در اختیار مقامات فلسطینی قرار می‌دهد‌ و40 میلیون دلار از آن برای حمایت از بودجه‌ی دولت فلسطین و 15 میلیون دلار برای اجرای طرح‌های عمرانی صرف می‌شود.

نماینده‌ی بانک جهانی در فلسطین در نشست سالیانه‌ی این بانک با مقامات فلسطینی در رام الله تصریح کرد: کمک‌های بانک جهانی برای کمک به طرح‌های عمرانی در کرانه‌ی باختری و نوار غزه طی سال‌های 2009 تا 2011 به 168 میلیون دلار می‌رسد.


نظر شما :