قذافی زیر بمباران شطرنج بازی می‌کند+عکس

۲۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۲۴ کد : ۱۳۷۱۰ سرخط اخبار
منابع خبری اخیرا تصاویری را از بازی شطرنج میان دیکتاتور لیبی و رئیس اتحادیه بین المللی شطرنج منتشر کرده اند که نشان می دهد وی یک ماه پیش به مدت دو ساعت تمام در حال بازی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون لیبی شب گذشته تصاویری را پخش کرد که در آن قذافی  در حال بازی با "کرسان ایلیومژینف" رئیس اتحادیه بین المللی شطرنج بود. این بازی در حضور "محمد قذافی" فرزند ارشد دیکتاتور که ریاست کمیته ملی المپیک لیبی را بر عهده دارد، برگزار شد.

 

در این تصاویر که تاریخ 12 می 2011 (22 اردیبهشت گذشته) زیر آنها نقش بسته بود، قذافی ردایی قهوه ای رنگ بر تن داشت و بر مبنای عادت عجیب خود فضای اتاق عینک دودی بر چشم نهاده بود.

تلویزیون لیبی البته اعلام نکرد که در بازی میان قذافی و رئیس روسی اتحادیه بین المللی شطرنج در نهایت چه کسی پیروز شد.

این در حالی است که ایلیومژینف در گفتگوی تلفنی با اینترفکس در حالی که در طرابلس حضور داشت، گفت: به عنوان رئیس اتحادیه بین المللی شطرنج دیداری رسمی از طرابلس داشته ام. البته قذافی به من تاکید کرده که هیچ تصمیمی برای کناره گیری از قدرت و ترک لیبی ندارد.


قذافی و رئیس اتحادیه بین المللی شطرنج در طرابلس

ایلیومژینف با اشاره به اینکه بازی شطرنج وی و قذافی دو ساعت به درازا کشیده، افزود: با وی بازی کردم. قذافی به من گفت تصمیمی  برای ترک لیبی ندارد، وی لیبی را وطن خود دانست، وطنی که فرزندان و نوه هایش در آن جان داده اند.

رئیس اتحادیه بین المللی شطرنج افزود: قذافی همچنین به من گفت نمی داند که از چه مقامی باید استعفا کند. وی گفت من نخست وزیر، رئیس جمهور و یا پادشاه نیستم، هیچ مقامی در لیبی ندارم که از آن کناره گیری کنم.

از سوی دیگر شبکه خبری کامرسانت روسیه در گزارشی تاکید کرد: بازی اخیر شطرنج میان قذافی و ایلیومژینف در مقرهای ویژه قذافی برگزار نشده و محل بازی یکی از دوایر دولتی در طرابلس بوده است.

خبرگزاری رسمی لیبی نیز در گزارشی با اشاره به اینکه دیدار قذافی و رئیس اتحادیه بین المللی شطرنج بر مبنای تقاضای ایلیومژینف صورت گرفته است، تاکید کرد: قذافی با وجود پرواز جنگنده های ناتو بر فراز طرابلس و بمباران مستمر آنها این تقاضا را پاسخ گفت و با وی شطرنج بازی کرد. همچنین ایلیومژینف در جریان این دیدار یک تخته شطرنج به قذافی هدیه داد.

خاطرنشان می شود ایلیومژینف رئیس اتحادیه بین المللی شطرنج از شخصیتهایی با رفتار عجیب و غریب محسوب می شود که پیش از این ادعا کرده بود با موجودات فضایی ارتباط دارد و این موجودات وی را به یک سفر فضایی برده اند.

 



( ۱ )

نظر شما :