واکنش آمریکا به مستند «الماس فریب»

۲۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۳۶۲۹ سرخط اخبار
عملیات موفقیت آمیز سرویس های اطلاعاتی ایران در ناکام گذاشتن طرح "دولت در تبعید"‌که با نفوذ یک مامور ایرانی به نام "مدحی"‌در میان اپوزیسیون رخ داد و مستند آن نیز از تلویزیون ایران پخش شد ،‌ ‌وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به پخش این مستند به نام"الماس فریب"مدعی شد که هیچ مقام آمریکایی دیداری با سردار مدحی نداشته اند.

در این مستند ،‌فیلم هایی برای اولین بار از جلسات داخلی اپوزیسیون پخش می شود که در آن تلاش های سازمان های اطلاعاتی آمریکا ، بریتانیا ، اسراییل و فرانسه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی با طرح تشکیل "دولت در تبعید " افشا شده است.

 به گزارش عصر ایران هفته گذشته مستندی به نام الماس فریب از شبکه های مختلف صداوسیما پخش شد که در این مستند چگونگی نفوذ یک عنصر اطلاعاتی جمهوری اسلامی در اپوزیسیون خارج از کشور روایت می شود.

 این مستند حاوی اظهارات فردی به نام سردار مدحی است که با نفوذ در اپوزیسیون خارج از کشور طرحی به نام دولت در تبعید را عقیم می گذارد.

براساس این طرح با همکاری سازمان های اطلاعاتی آمریکا ، بریتانیا ، اسراییل و فرانسه قرار بود یک دولت در تبعید تشکیل شود که مسئولیت شورای منافع و امنیت ملی آن بر عهده مدحی گذاشته می شود.

 مدحی در این مستند اعلام می کند که با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و نیز جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا در عربستان و واشنگتن ملاقات کرده است .

 اما آلن ایر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با رادیو فردا با تکذیب اظهارات مدحی مدعی می شود : من با قطعیت می گویم که اصلا هیچ مقام آمریکایی با این فرد ( مدحی ) ملاقات نکرده است . هیچ مقام آمریکایی نه تماس و نه ملاقاتی با او داشته اند".

این تکذیب در حالی صورت گرفته که دولت امریکا محوریت اصلی طرح دولت تبعید را بر عهده داشته است.

مدحی در مستند الماس فریب روایت می کند که از تایلند به عربستان سفر می کند و درآنجا سفارت آمریکا در ریاض با وی تماس می گیرند و او با سفیر آمریکا در عربستان و بعدها با هیلاری کلینتون دیدار می کند.

بنا به روایت مدحی کلینتون از وی می خواهد تا به آمریکا سفر کند و وی با قبول این دعوت راهی واشنگتن می شود و در آنجا با جو بایدن معاون اوباما ملاقات می کند.

 مدحی در مستند الماس فریب به گفتگوهای مداوم و مکرر خود با دنیس راس ( مشاور وزارت امور خارجه آمریکا ) نیز اشاره می کند و می افزاید که سال گذشته کنفرانسی به نام " گوآدلوپ" در فرانسه تشکیل می شود و وی نیز در آن شرکت می کند تا درباره طرح براندازی جمهوری اسلامی و تشکیل دولت در تبعید به بحث و بررسی گذاشته شود.

مدحی روایت می کند که پس از اینکه قرار می شود تا طرح براندازی حکومت ایران اجرایی شود و بدین منظور قرار می شود وی به همراه جمعی دیگر از عناصر اپوزیسیون به پایگاهی نظامی در اسراییل منتقل شوند با ارسال اطلاعات خود به دستگاه اطلاعاتی کشورمان به کمک ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی از دام فریبی که برای عناصر اپوزیسیون خارج از کشور ترتیب داده بود ، گریخته و به کشور باز می گردد.



( ۵ )

نظر شما :