خسارت‌های سنگین تویوتا از سونامی اخیر ژاپن

۲۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۳۶۱۱ سرخط اخبار

کارخانه خودرو سازی تویوتا ژاپن، پیش بینی کرده است که سود این کارخانه درسال مالی 2011 به دلیل کاهش تولید ناشی از زلزله و سونامی اخیر، به شدت تنزل خواهد داشت . 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بی.بی.سی، بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی تویوتا سود این کارخانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری خواهد داشت و در 6 ماهه نخست سال نیز به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

با این وجود مدیران این کارخانه امیدوارند که تولید تویوتا را تا پایان ماه جاری میلادی به 90 درصد ظرفیت تولید واقعی برسانند، اما اعتقاد دارند که نباید فراموش کرد، آثار تخریبی شدید زلزله و سونامی اسفند ماه سال گذشته در ژاپن تا مدتها بر اقتصاد این کشور از جمله تویوتا بزرگترین کارخانه خودرو سازی سال 2010 جهان باقی خواهد ماند.

تویوتا پیش بینی کرده است که در سال 2011 تعداد 7.24 میلیون خودرو تولیدی خود را در سطح جهان به فروش برساند که 2.92 میلیون خودرو از این تعداد اختصاص به 6 ماهه نخست دارد.

این کارخانه در سال 2010 با فروش 8.42 میلیون خودرو و با شکست دادن سخت ترین رقیب خود یعنی جنرال موتورز آمریکا به عنوان برترین کارخانه خودرو سازی جهان نام گرفت.

این درحالی است که تصور می شود زلزله و سونامی ماه مارس گذشته اجازه ندهد تویوتا که از سال 2008 به مدت سه سال عنوان برترین کارخانه خودرو سازی جهان را به خود اختصاص داده بود، در سال 2011 آن را به دست آورد.



نظر شما :