شکایت اوپکی ونزوئلا از آمریکا

۱۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۲:۴۱ کد : ۱۳۵۶۰ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: در حالی که ونزوئلا سرسخت‌ترین عضو اوپک در مخالفت با افزایش سهم تولید این کارتل نفتی محسوب می‌شود، وزیر نفت این کشور از طرح اقامه دعوا علیه آمریکا در نشست جاری اوپک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل رامیراز به خبرنگاران گفت، ایالات متحده به اتهام همکاری شرکت ملی نفت ونزوئلا با ایران – یکی از اعضای اوپک- این شرکت را تحریم کرده است و ما این موضوع را در اجلاس اوپک مطرح می‌کنیم.

طبق قوانین تحریمی ایالات متحده، شرکت‌های خارجی فعال در صنعت نفت ایران تا حدود زیادی از فعالیت در ایالات متحده و بهره برداری از خدمات مالی این کشور محروم می‌شوند. فارغ از اینکه رسیدگی به چنین دعوا‌هایی در حیطه وظایف اوپک قرار دارد یا نه، موضع گیری کاراکاس از تلاش برای رویارویی با ایالات متحده در صحنه بین‌المللی خبر می‌دهد.

هر چند که بر خلاف ایران، ونزوئلا با وجود شعار‌های ضد‌آمریکایی روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با ایالات متحده حفظ کرده است. برخی بر این باورند که هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور می‌کوشد با اقداماتی سمبولیک وجهه ضد آمریکایی خود را برای افکار عمومی و کشور‌های دوست مانند ایران، یادآوری کنند.

 

نظر شما :