ولیعهد بحرین با اوباما دیدار کرد

۱۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۳۵۵۷ سرخط اخبار
در حالی که دیدار با ولی‌عهد بحرین در برنامه کاری رئیس جمهوری آمریکا نبود، شاهزاده بحرینی با سفر به آمریکا با باراک اوباما دیدار کرد.
 
به گزارش فارس، شاهزاده «سلمان بن حمد آل خلیفه» روز گذشته با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و متحد خود در کاخ سفید دیدار کرد.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر تصریح کرد که دیدار با ولی‌عهد بحرین در برنامه رسمی دیدارها و جدول کاری باراک اوباما نبود حال آنکه این دیدار پس از سرکوب حرکت‌های اعتراضی در بحرین صورت گرفت.

بحرین میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکاست و از این حیث این کشور کوچک برای آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن مانند عربستان سعودی اهمیتی بسیار دارد.

خبرگزاری فرانسه افزود: اوباما ناگهان به هنگام مذاکرات تامی ویتور و شاهزاده سلمان وارد شد در حالی که دیدار با سخنگوی شورای امنیت ملی زمانی صورت می‌گیرد که اوباما بخواهد با مسئولانی غیرطراز اول دیدار کند.

بنا بر بیانیه کاخ سفید، اوباما در این دیدار بر پایبندی خود به ایستادگی در کنار بحرین و حمایت از آن تاکید و از فراخوان پادشاه بحرین برای گفت‌وگوی ملی که از ماه آتی میلادی (جولای) آغاز می‌شود، تمجید کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما همچنین از تلاش‌های ولی‌عهد بحرین برای آغاز گفت‌وگوهای ملی و به توافق رسیدن با مخالفان حمایت کرد.

بحرین از مارس گذشته شاهد تظاهرات مردمی است. مردم خواستار اصلاحات سیاسی و اجتماعی گسترده در کشور خود هستند ولی دولت این کشور با سرکوب مردم اجازه داد عربستان سعودی و امارات و برخی کشورهای دیگر با وارد کردن نیروی نظامی به خیابان‌های بحرین، مردم این کشور را تحت سرکوب شدید نظامی قرار بدهند.

آل خلیفه علاوه بر کشتار و مجروح کردن مردم، بشدت افراد مخالف خود را از هر قشری حتی پزشکان و پرستاران بازداشت و محاکمه می‌کند و در این راه از خراب کردن مسجد، حسینه و آتش زدن قرآن نیز ابایی نداشته است و ندارد.


نظر شما :