آل سعود به زنان حق رای داد

۱۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۳۵۵۰ سرخط اخبار
مجلس شورای عربستان سعودی با تایید ضرورت اعطای حق رای به زنان سعودی و تصویب آن، اعلام کرد که وزارت امور شهری و روستایی اقدامات لازم برای مشارکت زنان در انتخابات را فراهم خواهد کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های سعودی، مجلس شورای عربستان سعودی به ضرورت اعطای حق رای به زنان سعودی و شرکت آنان در انتخابات اذعان کرد.

مجلس شورای عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت زنان در انتخابات تصویب شده است و با اینکه وزارت امور شهری و روستایی اقدامات لازم برای مشارکت زنان در انتخابات را فراهم کند، موافقت کرده است.

سخنگوی این مجلس (روز 6 ژوئن) با اشاره به انتخابات پیش‌رو در این کشور، تصریح کرد که مشارکت زنان در انتخابات طبق قوانین اسلامی، شامل این دوره انتخابات نمی‌شود و برای انتخاباتهای بعدی است.

موافقت آل سعود با مشارکت زنان در انتخابات در حالی صورت می‌گیرد که زنان سعودی در روزهای اخیر اعتراضات گسترده‌ای در چند شهر عربستان از جمله مکه و مدینه به محرومیت خود از مشارکت در انتخابات برگزار کردند.

در آوریل گذشته فعالان زن سعودی مقابل شماری از مراکز انتخاباتی در منطقه شرقی عربستان، جده و ریاض تجمع و تظاهرات کردند و خواستار حق رای خود شدند.

در همین ارتباط شماری از زنان سعودی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به محرومیت خود از رانندگی اعتراض کردند و خواستار آزادی زنان در رانندگی شده‌اند؛ موضوعی که اخیرا جنجالی گسترده در عربستان بر پا کرد.

نظر شما :