قبیله شمر، آلت دست عربستان برای ناآرامی‌های سوریه

۱۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۳۵۳۴ سرخط اخبار

یک پایگاه خبری نزدیک به محافل امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عربستان سعودی با تحریک قبیله شمر که در اردن، عراق، سوریه و عربستان ساکن است، ناآرامی‌ها را در سوریه اداره می‌کند.

به گزارش فارس، گزارش یک پایگاه خبری نزدیک به محافل امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که عربستان سعودی به مانند ترکیه در حوادث و ناآرامی‌های سوریه نقش دارد.

پایگاه خبری النشره لبنان نامی از این پایگاه خبری نبرد و به نقل از آن اعلام کرد که دستگاه اطلاعات عربستان سعودی در پشت پرده ناآرامی در سوریه است و موج [ساختگی] اعتراضات را کنترل می‌کنند.

در گزارش این پایگاه خبری نزدیک به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی [دبکا] آمده است که عربستان سعودی اعتراضات در سوریه را از منطقه الرمثا در اردن و مناطق غربی عراق (الانبار) با تکیه بر قبیله «شمر» کنترل می‌کند.

بنا بر این گزارش، نهاد اطلاعاتی سعودی به سراغ قبیله شمر رفته است که اعضای آن در شمال عربستان، اردن، جنوب و شرق سوریه و همچنین در غرب عراق ساکن هستند تا «اعتراضات را در منطقه حوران و منطقه دیرالزور (در مرکز سوریه) شعله‌ور کنند آن هم پس یک دوره آرامش نسبی که اخیر پس از سرکوب تظاهرات در سوریه حاکم شده بود».

در این گزارش تصریح شده است که منابع مطلع اعلام کرده‌اند که روزهای آینده تحولاتی در دل خود دارد که قواعد بازی در داخل و خارج سوریه را بر هم خواهد زد و همه باید منتظر تحولاتی باشند که روند اتفاقات خاورمیانه را تغییر خواهد داد نه فقط اتفاقات سوریه و لبنان را.

در این گزارش همچنین تصریح شده است که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز طی معامله‌ای با اخوان المسلمون سوریه در پشت پرده تشدید تنش‌های اخیر در سوریه است.

روز دوشنبه در کمینی که افراد مسلح برای نیروهای امنیتی سوریه در منطقه جسر الشغور و جبل الزاویه گذاشته بودند، 120 نفر کشته شدند که خبرگزاری سوریه اعلام کرد دست کم 82 نفر آنان از نیروهای امنیتی و پلیس بوده‌اند.



( ۳ )

نظر شما :