علی آبادی عازم وین شد

۱۷ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۳۵۰۹ سرخط اخبار

محمد علی آبادی، که روز دوشنبه به سمت سرپرست وزارت نفت ایران منصوب شد، برای شرکت در یکصد و پنجاه و نهمین اجلاس وزیران سازمان کشورهای صادر کننده نفت - اوپک - به وین، پایتخت اتریش، سفر کرده است.

قرار است اجلاس وزارتی اوپک روز سه شنبه برای بررسی شرایط بازار نفت و تصمیم گیری در مورد بهای نفت صادراتی اوپک در مقر سازمان در وین تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی هم همراه آقای علی آبادی در این اجلاس حضور خواهد داشت.

ماه گذشته، محمود احمدی نژاد با اعلام تصمیم هیات دولت به ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو، مسعود میرکاظمی، وزیر نفت را از این سمت برکنار کرد و خود عهده دار سرپرستی وزارت نفت شد.

در حالیکه مجلس و شورای نگهبان اقدام آقای احمدی نژاد در تصدی همزمان ریاست جمهوری و سرپرستی وزارت نفت را غیرقانونی دانسته بودند، سئوالاتی نیز در مورد شخصی که قرار است ریاست هیات اعزامی ایران به اجلاس وزیران اوپک را برعهده بگیرد مطرح شد.

بعضی منابع گفته بودند که آقای احمدی نژاد شخصا در اجلاس وزیران حضور می یابد و برخی دیگر نیز از اعزام وزیر دارایی به عنوان نماینده ایران خبر داده بودند.

در دوره قبل از انقلاب، که وزارتخانه مستقلی به نام وزارت نفت وجود نداشت، مسئولیت بخش نفت ایران برعهده وزارت دارایی بود و وزیر دارایی نمایندگی ایران در جلسات اوپک را برعهده می گرفت.

ایران در سال جاری ریاست نوبتی جلسات وزیران اوپک را در اختیار دارد.



نظر شما :