اسد مشروعیت خود را از دست داده است

۱۶ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۱:۲۶ کد : ۱۳۴۷۸ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الحیاة، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیوی این رژیم طی اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که حملات سرکوبگرانه‌ای علیه جناح مخالف این کشور انجام داده مشروعیت خود را از دست داده است. من فکر می‌کنم اسد سقوط خواهد کرد.

وی افزود: در شرایط بی‌ثبات کنونی چشم‌اندازی برای بهبود اوضاع شکننده‌ی صلح میان اسرائیل و سوریه وجود ندارد. رهبران یمن و لیبی نیز سرنگون خواهند شد.

باراک همچنین عنوان داشت: سخنان مئیر داگان، رئیس سابق سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) در خصوص ایران باعث شده است تا قدرت بازدارندگی اسرائیل ضربه بخورد.

ایهود باراک تاکید کرد: اسرائیل همواره می‌گوید که تمام امکانات و شرایط برای فعالیت علیه ایران فراهم است اما دولت اسرائیل به صورت حکیمانه‌ای با مساله‌ی ایران تعامل می‌کند. ما هیچ تصمیمی برای حمله به ایران نداریم.

وی در ادامه مدعی شد: در خصوص مذاکرات اسرائیل با سوریه نیز باید بگویم سرنوشت اسد رقم خورده حتی اگر سقوط وی چند ماه به طول انجامد.

باراک در خصوص حوادث صورت گرفته در سالروز نکسه (اشغال اراضی فلسطین و عربی توسط رژیم صهیونیستی طی جنگ شش روزه سال 1967) و به شهادت رسیدن دهها تن از تظاهرکنندگان سوری به دست نیروهای اشغالگر صهیونیست عنوان داشت: من و مسئولان سیاسی اسرائیل به ارتش دستور دادیم تا با جدیت با این افراد برخورد کنند.

باراک همچنین تاکید کرد: اما با این وجود تعداد کشته شدگان باید کاهش می‌یافت. گزارش‌های منتشر شده از سوی سوریه در این زمینه درست نیست.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: ارتش اسرائیل باید برای هر احتمالی آماده باشد چرا که مرزهای مشترک با سوریه از این به بعد آرام نخواهد بود.



نظر شما :