ادعای تازه آمانو در مورد ایران

۱۶ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۴۸ کد : ۱۳۴۷۴ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد شواهد تازه‌ای در دست است که احتمال ماهیت تسلیحاتی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بیشتر می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از وی گزارش داد، اطلاعات بیشتری دریافت شده است که نشان می‌دهد ایران در برنامه‌های هسته‌ای خود احتمالا اهداف نظامی را دنبال می‌کند. این در حالی است که آمانو اخیرا گزارشی 9 صفحه‌ای را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر کرده بود که در آن نیز ادعای تسلیحاتی بودن اهداف هسته‌ای جمهوری اسلامی مطرح شده بود.

مدیر کل آژانس روز دوشنبه در جمع 35 عضو شورای حکام مدعی شد که شواهد نشان می‌دهد ایران دست کم تا زمان اخیر این برنامه‌ها را دنبال می‌کرده است. این در حالی است که تهران همواره این ادعا‌ها را رد کرده است. هر چند آمانو به منبع این اطلاعات اشاره نکرده اما تاکید کرده است که فریدون عباسی، رئیس آژانس انرژی اتمی ایران را در جریان نگرانی‌های عمیق آژانس در مورد فعالیت‌های هسته‌ای تهران قرار داده است.

به گزارش رویترز، آمانو از روند پاسخ‌دهی ایران به مسائل مورد نگرانی آژانس راضی نیست. اظهارات آمانو در حالی مطرح می‌شود که آمریکا و متحدانش موضوع افزایش فشار‌ها علیه ایران را دنبال می‌کنند.

اخیرا نیز پنلی تحقیقاتی در سازمان ملل در گزارشی مدعی شده بود که تحریم‌ها به اندازه کافی در متوقف ساختن فعالیت‌های هسته‌ای ایران موفق نبوده‌اند و به همین بهانه کنگره آمریکا پیشنهاد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی را مطرح می‌کند.

 

نظر شما :