دیکتاتور یمن روی تخت بیمارستان+ عکس

۱۶ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۳۴۶۳ سرخط اخبار
ایسنا- یک مسئول عربستانی اعلام کرد، رئیس جمهوری یمن که روز یکشنبه در ریاض تحت دو عمل جراحی قرار گرفت، نیازمند دو هفته استراحت است. 


 به نقل از سایت لبنانی النشره، این مسئول عربستانی اعلام کرد: علی عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن که در پی حمله به کاخش در صنعاء به شدت زخمی شده بود، به منظور عمل جراحی به عربستان منتقل شد و روز یکشنبه تحت دو عمل جراحی قرار گرفت و پس از دو هفته به صنعاء بازخواهد گشت.

در این راستا سایت شبکه الجزیره گزارش داد که صالح بعد از عمل جراحی موفقیت آمیزش به هوش آمده و به زودی به منظور مداوای آثار سوختگی بر روی صورت و بدنش تحت عمل جراحی زیبایی قرار می‌گیرد.

منابع عربستانی اعلام کردند که یک تیم پزشکی عربستانی - آلمانی عمل جراحی وی را برعهده داشت و وی دوره نقاهت خود را در عربستان خواهد گذراند و سپس به کشور یمن بازخواهد گشت.

یک مقام پزشکی عربستانی پیش از این گفته بود که صالح روز شنبه به همراه 35 تن به عربستان سفر کرد.

شبکه بی.بی.سی نیز گزارش داد که یک ترکش به نزدیکی قلب صالح اصابت کرده و سوختگی‌های درجه دو در صورت و سینه‌اش به وجود آمده است.

یکی از رهبران حزب حاکم یمن به خبرگزاری رویترز گفت که صالح ظرف چند روز آینده به یمن باز می‌گردد.

در این راستا خبرگزاری رویترز به نقل از رهبران مخالف یمن گزارش داد که عبدربه منصور هادی، معاون رئیس جمهوری یمن از مخالفان خواسته است که به آتش بس متعهد باشند.

وی همچنین پیشنهاد خارج کردن نیروها از منطقه الحصبه در صنعاء را داده است.

صادق الاحمر، رهبر قبیله حاشد نیز تعهد به آتش بس را پذیرفته است.

منصور هادی از شیخ صادق الاحمر خواسته بود که آتش بس برقرار کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: ده‌ها تن از افراد مسلح ظهر روز یکشنبه به کاخ ریاست جمهوری در تعز حمله کردند.

خبرنگار الجزیره در تعز گفت: درگیری‌های شدیدی در اطراف کاخ بین نیروهای طرفدار رئیس جمهوری یمن و افسران و سربازانی که به انقلابیون پیوسته‌اند رخ داد.

این در حالی بود که در حمله نیروهای طرفدار صالح به ده‌ها هزار انقلابی در میدان الحریه در تعز، پنج تن کشته و تعدادی زخمی شدند.

همچنین در این درگیری‌ها سه کودک در بمباران نیروهای صالح در تعز زخمی شدند.

در صنعاء نیز در حملات خمپاره‌ای به تاسیسات نظامی وابسته به محسن الاحمر، از فرماندهان نظامی که از صالح جدا شده و به انقلابیون پیوسته، دو تن کشته و 15 تن زخمی شدند.

نظر شما :