هیگ: جنگ در لیبی شاید تا 2012 ادامه یابد

۱۶ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۳۴۴۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلیس که برای دیدار با مخالفان لیبیایی به بنغازی سفر کرده است گفت عملیات نظامی علیه قذافی می‌تواند تا بعد از کریسمس ادامه یابد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، "ویلیام هیگ " با اعتراف به اینکه معمر قذافی سرسخت‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت گفت عملیات نظامی علیه قذافی می‌تواند تا بعد از کریسمس ادامه یابد.

هیگ که به همراه "اندرو میچل " وزیر توسعه بین‌المللی به بنغازی سفر کرد تا با مخالفان رژیم لیبی دیدار کند در مصاحبه با بی بی سی گفت هیچ محدودیت زمانی برای عملیات نظامی در لیبی وجود ندارد و تاکید کرد این امر می‌تواند روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها به طول انجامد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت لندن آماده است تا عملیات در لیبی را حتی اگر مجبور باشد تا پایان سال کشیده شود، ادامه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این عملیات می‌تواند تا کریسمس ادامه یابد گفت: خب ما نمی‌خواهیم یک ضرب‌الاجل تعیین کنیم. شما درباره کریسمس پرسیدید و چه کسی می‌داند؟

هیگ همچنین برای اولین بار گفت که نیروهای زمینی انگلیس می‌توانند در صورتیکه قذافی سقوط کند به عنوان نیروهای حافظ صلح به لیبی اعزام شوند.

همزمان با دیدار "ویلیام هیگ " از بنغازی بالگردهای جنگی انگلیس و فرانسه ایستگاه راداری قذافی و پست‌های فرماندهی لیبی را هدف قرار دادند.

کارشناسان معتقدند انگلیس با توجه به افزایش فشارها بر رژیم قذافی و احتمال سرنگونی وی در آینده‌ای نه چندان دور سعی دارد با نزدیک شدن به مخالفان لیبیایی جایگاه خود را در این کشور سرشار از منابع نفتی به مانند گذشته حفظ کند.



نظر شما :