پاسخ تند داود اوغلو به رژیم صهیونیستی

۱۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۳۴۰۵ سرخط اخبار
"احمد داود اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه نسبت به اعلام ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود دومین کاروان کمک انسانی ترکیه به غزه از جانب این رژیم، واکنش تندی از خود نشان داد.

به گزارش فارس به نقل از کانال خبری "تی وی-5" ترکیه، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش نسبت به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه در صورت ارسال کاروان کمک انسانی جدید به غزه که قرار است در پایان ماه ژوئن جاری صورت گیرد، این رژیم دوباره مداخله نظامی خواهد نمود پاسخ تندی داد.

داود اوغلو که در برنامه خبری تلویزیون "تی جی آر تی" در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به "کشتی مرمره آبی " که حامل کمک‌های انسانی به غزه بود و نیز کاروان جدید که قرار است در پایان ماه جاری به عنوان ادامه اقدام پیشین این کشور راهی غزه شود، به سوالات خبرنگاران پاسخ می گفت به سوالی در خصوص اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با حمله به کشتی جدید گفت: اگر این منطق که من هر کشتی را که دلم بخواهد در مدیترانه شرقی متوقف خواهم کرد و یا به آن حمله خواهم نمود، امری عادی تلقی شود این برخورد تایید فعالیت‌های دزدان دریایی سومالی در دریای عدن خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم که اسرائیل این بار از دست زدن به عملیاتی دیگر از این قبیل در آب‌های آزاد خودداری کند و یا به اظهاراتی تحریک کننده از این گونه روی نیاورد.

داوداوغلو در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی خودرا بالاتر از قوانین بین‌المللی می‌ندارد، گفت: این رفتار هم تهدیدی برای امنیت منطقه و هم تهدیدی برای خود اسرائیل است.

داوداوغلو سپس چنین ادامه داد: به نظر می رسد که کسانی چنین حقی را برای رژیم اسرائیل قائل شده اند. زیرا در غیر این صورت تل آویو چنین جسارتی در خصوص ممانعت از عبور کشتی های کمک‌های انسانی در خود نمی یافت.

نظر شما :