پرز خواهان یک سیستم دفاع موشکی علیه ایران شد

۱۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۳۴۰۳ سرخط اخبار
«شیمون پرز»، رییس جمهور صهیونیست ها، امروز (پنج شنبه) در گفتگو با رادیو رژیم اسراییل، خواهان شکل گیری یک سیستم دفاع موشکی در برابر ایران شد.

به گزارش «تابناک»، رییس جمهور صهیونیست ها در این مصاحبه با اشاره به لزوم اتحاد نیروهای آمریکا، ناتو و کشورهای منطقه در برابر تهران بر تهدید موشکی ایران علیه تمامی کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان و مصر تاکید و تصریح کرد: «اسراییل دارای یک سیستم دفاع موشکی کوتاه برد و آمریکا دارای یک سیستم دفاع دوربرد است و افزودن یک سیستم با برد متوسط برای مقابله با ایران می تواند کارآمد باشد.»

«پرز» که به مناسبت سالگرد صدوپنجاهمین سال اتحاد ایتالیا در این کشور به سر می برد گفت که در این باره با همتایان ایتالیایی خود گفت و گو خواهد کرد.

این سخنان «پرز» یک روز پس از آن بیان شده است که، «مئیر داگان»، رییس سابق موساد، اعلام کرد که اسراییل قادر به مقاومت در برابر تنش های احتمالی برخواسته از حمله به تاسیسات هسته ای ایران در منطقه نخواهد بود و توانایی پایان دادن به بلندپروازی های هسته ای تهران را ندارد.

«داگان» پیش تر در نخستین حضور علنی پس از ترک پست پیشین خود گفته بود که، حمله نیروهای هوایی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران احمقانه ترین فکری است که تاکنون شنیده است.

او در کنفرانسی در تل آویو یک بار دیگر با حمله نظامی به ایران مخالفت و اعلام کرد اسراییل قادر به متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران نیست و تنها می تواند آن را برای مدتی به تاخیر اندازد.

داگان در اظهارات خود افزود: «اگر کسی به طور جدی فکر حمله را در سر می پروراند باید بداند که در حال سوق دادن اسراییل به سوی یک جنگ منطقه ای است که به آسانی از آن رهایی نخواهد یافت و به یک چالش امنیتی دشوار مبدل خواهد شد.»

رییس سابق موساد با اشاره به موقعیت اش تصریح کرد: «حمله نظامی آخرین گزینه است و لازم است در وهله آخر مد نظر قرار گیرد و پیش از استفاده از فشار نظامی سایر گزینه ها باید بررسی شود.»

اظهارات «پرز» در خصوص تهدید ایران برای کشورهای منطقه به ویژه عربستان و مصر ـ که هم اکنون هیاتی مردمی از نخبگان این کشور در ایران به سر می برند تا روابط تهران ـ قاهره را بهبود بخشند ـ آنقدر تصنعی و تمسخر آمیز است که حتی در سرزمین های اشغالی و در میان صهیونیست ها نیز باوری نسبت به آن وجود ندارد. البته آشکارترین دلیل برای چنین اظهاراتی همان سرعت گرفتن روند عادی سازی روابط مصر و ایران است که در صورت وقوع موقعیت صهیونیست ها به شدت در خطر قرار می دهد.

گفتنی است رسانه های صهیونیستی روز گذشته در گزارش هایی جداگانه با بررسی آثار قطع صادرات گاز از مصر به سرزمین های اشغالی نوشتند که، تداوم این روند تل آویو را با بحران جدی اقتصادی مواجه خواهد کرد.

نظر شما :